Redaksjonen. Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Bruker vibrasjonene i bilen.Bilen lytter til seg selv, og varsler før det blir skader Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) I ABS føleren kunne der vert støypt inn en mic, for å lytte på bærekuler, løse bolter, lager, bremse og lyd i dekk. Føleren sitter jo i navet med presspasning og er vantett, det er jo litt slurvete og sløsing med kabling slik det er nu. Til og med min 20 år gamle sykkel som er for salg har mic for å justere oljestrøm på turdemping til forhulsoppheng. Og det er et standerprodukt. Det har jo for så vidt ikke skjedd den dritt i bilutviklingen siden 50'talet, noe som muligens delvis skuldes underlevrandører som Bosch og Hella osv. Så det er jo å håpe at den voldsome økonomien som autonome flåtebiler vil gi medfører kraftige rystelser og mange ad-hook løysinger. Moduliteten er jo svert god innen elektrisitet og kraftelektronikk. Endret 7. mai 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Paul Birgensen Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Det heter maskinlæring på norsk... 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Og dette har de tenkt å lansere til forbrenningsmotorer når forbrenningsmotorer i kjøretøy muligens er på vei ut. Hvem gidder å investere i en død hest? Endret 7. mai 2017 av G Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Og dette har de tenkt å lansere til forbrenningsmotorer når forbrenningsmotorer i kjøretøy muligens er på vei ut. Hvem gidder å investere i en død hest?Du kommer med en god sammenligning. Selv om det ikke er samme situasjonen at all, så kan vi jo sammenligne med når bil med forbrenningsmotor først kom, og følgene det fikk for hestens utbredelse. Bilens utbredelse tok av spesielt rundt årene 1905 - 1914. I 1941, flere tiår seinere, invaderer Tyskland Sovjetunionen. Da brukte de rundt 625 000 hester og 600 000 kjøretøy av diverse typer. Så for å svare på spørsmålet ditt om hvem som gidder å invistere i hest: De som veit at hesten har en viktig rolle å spille i mange år enda. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Uten å faktisk nøyaktig vite hvordan en f.eks el bil er bygd så antar jeg at den også er så og si helt like en vanlig bil med bensin/diesel motor uten selve motoren så du har jo da bremser, dekk, div bærekuler, foringer, støtdempere, lager osv og med tanke på hvor mange tilbakestående sjåfører det fins så er sikkert ikke dette det dummeste som har vært funnet opp. Endret 7. mai 2017 av meg0709 1 Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Uten å faktisk nøyaktig vite hvordan en f.eks el bil er bygd så antar jeg at den også er så og si helt like en vanlig bil med bensin/diesel motor uten selve motoren så du har jo da bremser, dekk, div bærekuler, foringer, støtdempere, lager osv og med tanke på hvor mange tilbakestående sjåfører det fins så er sikkert ikke dette det dummeste som har vært funnet opp. Sant nok, men nå er det jo mye mindre maskerende bakgrunnsstøy i en elbil. Men en mikrofon med litt software er jo egentlig nesten gratis. Og så kan en jo også få direktesamtaler med NSA på kjøpet som kan ta opp alt som sies i bilen. Lenke til kommentar
TeiteVetle Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 I ABS føleren kunne der vert støypt inn en mic, for å lytte på bærekuler, løse bolter, lager, bremse og lyd i dekk. Føleren sitter jo i navet med presspasning og er vantett, det er jo litt slurvete og sløsing med kabling slik det er nu. Til og med min 20 år gamle sykkel som er for salg har mic for å justere oljestrøm på turdemping til forhulsoppheng. Og det er et standerprodukt. Det har jo for så vidt ikke skjedd den dritt i bilutviklingen siden 50'talet, noe som muligens delvis skuldes underlevrandører som Bosch og Hella osv. Så det er jo å håpe at den voldsome økonomien som autonome flåtebiler vil gi medfører kraftige rystelser og mange ad-hook løysinger. Moduliteten er jo svert god innen elektrisitet og kraftelektronikk. At det ikke har skjedd en dritt siden 50 tallet er en drøy påstand. Det har skjedd masse nyttig utvikling, og det er bra. Heldigvis er markedet i seg selv et bra filter, der etterspørselen luker vekk masse av den tekniske onanien som tilbys. Jeg vil nemlig ikke ha for mye teknisk onani på bilen min, det er bare kilde til irriterende feil. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) I ABS føleren kunne der vert støypt inn en mic, for å lytte på bærekuler, løse bolter, lager, bremse og lyd i dekk. Føleren sitter jo i navet med presspasning og er vantett, det er jo litt slurvete og sløsing med kabling slik det er nu. Til og med min 20 år gamle sykkel som er for salg har mic for å justere oljestrøm på turdemping til forhulsoppheng. Og det er et standerprodukt. Det har jo for så vidt ikke skjedd den dritt i bilutviklingen siden 50'talet, noe som muligens delvis skuldes underlevrandører som Bosch og Hella osv. Så det er jo å håpe at den voldsome økonomien som autonome flåtebiler vil gi medfører kraftige rystelser og mange ad-hook løysinger. Moduliteten er jo svert god innen elektrisitet og kraftelektronikk. At det ikke har skjedd en dritt siden 50 tallet er en drøy påstand. Det har skjedd masse nyttig utvikling, og det er bra. Heldigvis er markedet i seg selv et bra filter, der etterspørselen luker vekk masse av den tekniske onanien som tilbys. Jeg vil nemlig ikke ha for mye teknisk onani på bilen min, det er bare kilde til irriterende feil. Markedet er det vansklig å si noe negativt om, siden det jo må eksistere. Hva er drøyt, 6000 elever uten hybel i oslo er drøyt. Politikere, organisasjoner og media som er en del av markedet har ikke greid å korigere dette på over en generasjon. Markedet har altså grove kilder til handling og feilhandling. US sin nedbygging av vannkraft er et annet typeeksempel, miljøfriker som tar bort demninger fordi dei ikke var der for 100 år siden med økonomisk støtte fra hvem tror Du ? "Den kompakte majoritet tar feil", og markedet er utsøkt manipulativt.... Endret 8. mai 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
G Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 De som veit at hesten har en viktig rolle å spille i mange år enda. 1 Lenke til kommentar
TeiteVetle Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 I ABS føleren kunne der vert støypt inn en mic, for å lytte på bærekuler, løse bolter, lager, bremse og lyd i dekk. Føleren sitter jo i navet med presspasning og er vantett, det er jo litt slurvete og sløsing med kabling slik det er nu. Til og med min 20 år gamle sykkel som er for salg har mic for å justere oljestrøm på turdemping til forhulsoppheng. Og det er et standerprodukt. Det har jo for så vidt ikke skjedd den dritt i bilutviklingen siden 50'talet, noe som muligens delvis skuldes underlevrandører som Bosch og Hella osv. Så det er jo å håpe at den voldsome økonomien som autonome flåtebiler vil gi medfører kraftige rystelser og mange ad-hook løysinger. Moduliteten er jo svert god innen elektrisitet og kraftelektronikk. At det ikke har skjedd en dritt siden 50 tallet er en drøy påstand. Det har skjedd masse nyttig utvikling, og det er bra. Heldigvis er markedet i seg selv et bra filter, der etterspørselen luker vekk masse av den tekniske onanien som tilbys. Jeg vil nemlig ikke ha for mye teknisk onani på bilen min, det er bare kilde til irriterende feil. Markedet er det vansklig å si noe negativt om, siden det jo må eksistere. Hva er drøyt, 6000 elever uten hybel i oslo er drøyt. Politikere, organisasjoner og media som er en del av markedet har ikke greid å korigere dette på over en generasjon. Markedet har altså grove kilder til handling og feilhandling. US sin nedbygging av vannkraft er et annet typeeksempel, miljøfriker som tar bort demninger fordi dei ikke var der for 100 år siden med økonomisk støtte fra hvem tror Du ? "Den kompakte majoritet tar feil", og markedet er utsøkt manipulativt.... Det er alltid enkelt å plukke frem unntak og enkelteksempler, som bekrefter regelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå