Gå til innhold

Bilen lytter til seg selv, og varsler før det blir skader

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I ABS føleren kunne der vert støypt inn en mic, for å lytte på bærekuler, løse bolter, lager, bremse og lyd i dekk.

Føleren sitter jo i navet med presspasning og er vantett, det er jo litt slurvete og sløsing med kabling slik det er nu.

Til og med min 20 år gamle sykkel som er for salg har mic for å justere oljestrøm på turdemping til forhulsoppheng. Og det er et standerprodukt.

Det har jo for så vidt ikke skjedd den dritt i bilutviklingen siden 50'talet, noe som muligens delvis skuldes underlevrandører som Bosch og Hella osv.

Så det er jo å håpe at den voldsome økonomien som autonome flåtebiler vil gi medfører kraftige rystelser og mange ad-hook løysinger. Moduliteten er jo svert god innen elektrisitet og kraftelektronikk.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Og dette har de tenkt å lansere til forbrenningsmotorer når forbrenningsmotorer i kjøretøy muligens er på vei ut. Hvem gidder å investere i en død hest?

Endret av G
Lenke til kommentar

Og dette har de tenkt å lansere til forbrenningsmotorer når forbrenningsmotorer i kjøretøy muligens er på vei ut. Hvem gidder å investere i en død hest?

Du kommer med en god sammenligning. Selv om det ikke er samme situasjonen at all, så kan vi jo sammenligne med når bil med forbrenningsmotor først kom, og følgene det fikk for hestens utbredelse. Bilens utbredelse tok av spesielt rundt årene 1905 - 1914. I 1941, flere tiår seinere, invaderer Tyskland Sovjetunionen. Da brukte de rundt 625 000 hester og 600 000 kjøretøy av diverse typer.

Så for å svare på spørsmålet ditt om hvem som gidder å invistere i hest: De som veit at hesten har en viktig rolle å spille i mange år enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å faktisk nøyaktig vite hvordan en f.eks el bil er bygd så antar jeg at den også er så og si helt like en vanlig bil med bensin/diesel motor uten selve motoren så du har jo da bremser, dekk, div bærekuler, foringer, støtdempere, lager osv og med tanke på hvor mange tilbakestående sjåfører det fins så er sikkert ikke dette det dummeste som har vært funnet opp.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å faktisk nøyaktig vite hvordan en f.eks el bil er bygd så antar jeg at den også er så og si helt like en vanlig bil med bensin/diesel motor uten selve motoren så du har jo da bremser, dekk, div bærekuler, foringer, støtdempere, lager osv og med tanke på hvor mange tilbakestående sjåfører det fins så er sikkert ikke dette det dummeste som har vært funnet opp.

Sant nok, men nå er det jo mye mindre maskerende bakgrunnsstøy i en elbil. Men en mikrofon med litt software er jo egentlig nesten gratis.

Og så kan en jo også få direktesamtaler med NSA på kjøpet som kan ta opp alt som sies i bilen.

Lenke til kommentar

I ABS føleren kunne der vert støypt inn en mic, for å lytte på bærekuler, løse bolter, lager, bremse og lyd i dekk.

Føleren sitter jo i navet med presspasning og er vantett, det er jo litt slurvete og sløsing med kabling slik det er nu.

Til og med min 20 år gamle sykkel som er for salg har mic for å justere oljestrøm på turdemping til forhulsoppheng. Og det er et standerprodukt.

Det har jo for så vidt ikke skjedd den dritt i bilutviklingen siden 50'talet, noe som muligens delvis skuldes underlevrandører som Bosch og Hella osv.

Så det er jo å håpe at den voldsome økonomien som autonome flåtebiler vil gi medfører kraftige rystelser og mange ad-hook løysinger. Moduliteten er jo svert god innen elektrisitet og kraftelektronikk.

At det ikke har skjedd en dritt siden 50 tallet er en drøy påstand.

Det har skjedd masse nyttig utvikling, og det er bra. Heldigvis er markedet i seg selv et bra filter, der etterspørselen luker vekk masse av den tekniske onanien som tilbys.

Jeg vil nemlig ikke ha for mye teknisk onani på bilen min, det er bare kilde til irriterende feil.

Lenke til kommentar

Det har skjedd masse nyttig utvikling, og det er bra. Heldigvis er markedet i seg selv et bra filter, der etterspørselen luker vekk masse av den tekniske onanien som tilbys.

Jeg vil nemlig ikke ha for mye teknisk onani på bilen min, det er bare kilde til irriterende feil.

Markedet er det vansklig å si noe negativt om, siden det jo må eksistere.

Hva er drøyt, 6000 elever uten hybel i oslo er drøyt. Politikere, organisasjoner og media som er en del av markedet har ikke greid å korigere dette på over en generasjon.

Markedet har altså grove kilder til handling og feilhandling. US sin nedbygging av vannkraft er et annet typeeksempel, miljøfriker som tar bort demninger fordi dei ikke var der for 100 år siden med økonomisk støtte fra hvem tror Du ?

"Den kompakte majoritet tar feil", og markedet er utsøkt manipulativt....

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Markedet er det vansklig å si noe negativt om, siden det jo må eksistere.

Hva er drøyt, 6000 elever uten hybel i oslo er drøyt. Politikere, organisasjoner og media som er en del av markedet har ikke greid å korigere dette på over en generasjon.

Markedet har altså grove kilder til handling og feilhandling. US sin nedbygging av vannkraft er et annet typeeksempel, miljøfriker som tar bort demninger fordi dei ikke var der for 100 år siden med økonomisk støtte fra hvem tror Du ?

"Den kompakte majoritet tar feil", og markedet er utsøkt manipulativt....

Det er alltid enkelt å plukke frem unntak og enkelteksempler, som bekrefter regelen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...