Sarasin Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Er litt usikker på om denne tråden skal ligge her eller under skjermkort, men om jeg har gjort feil, så bare flytt tråden til riktig sted. Saken er: Den gamle pcen med skjermkort nVidia GTX 220 var koblet til tv (gammel JVC-sak) via HDMI, og overføringen av signalet gikk strålende, med unntak av at jeg måtte sette opp custom resolution på tven (som er en smal sak). I tillegg hadde jeg en skjerm koblet til via DVI. Kjøpte ny pc med RX 580 skjermkort, og koblet skjermen og tven som vanlig via to HDMI. TV-bildet står konstant og flimrer (skjermen har det helt fint), og jeg får bare (om man hadde delt bildeflaten i fire deler) den øverste til venstre delen av bildet. Jeg har prøvd: -å endre "color pixel format" til de fire forskjellige uten endring. -å bytte HDMI-kabel -å bytte HDMI-inngang -å bytte HDMI-utgang Jeg finner ingen direkte kloke svar via google, men har lest flere steder at AMD-kortene automatisk underscans, uten at jeg har snøring på hvordan jeg endrer det. Hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå