Frodo74 Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Noen som vet om mobil som har 4G/LTE på begge simkortene? Min Huawei Honor 8 har bare 2G på sim2 - og på hytta må jeg slå av sim1 (ikke dekning) og bytte dataspor til sim2 på mobilen.... tungvindt....tenker på en ikke jalla-mobil, med norsk meny. Thanx Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Galaxy J5 (2016 modell) modellen med dual SIM kan du jo sjekke, den har ihvertfall 4G på en av SIM'ene... Eller så kan du jo kjøpe en mobil til... eller en mobilrouter Alle dual-sim mobiler er jalla. bare spør hvem som har det, de som har en SIM fra lebara i den ene sloten og en norsk SIM i den andre for de sjeldne gangene de ikke ringer pakistan. Endret 7. mai 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Frodo74 Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Galaxy J5 (2016 modell) modellen med dual SIM kan du jo sjekke, den har ihvertfall 4G på en av SIM'ene... Eller så kan du jo kjøpe en mobil til... eller en mobilrouter Alle dual-sim mobiler er jalla. bare spør hvem som har det, de som har en SIM fra lebara i den ene sloten og en norsk SIM i den andre for de sjeldne gangene de ikke ringer pakistan. Ikke mye hjelp dette.... honor 8 har allerede 4G/LTE på ene sporet, men trenger på BEGGE. Kjøpe en til mobil? Poenget med dual sim er å slippe å dra på to mobiler når man TRENGER to nr. Nei, alle dual sim mobiler er ikke jalla. Tror ikke du vet hva du snakker om her dessverre. Min honor 8 dual sim er fullverdig mobil på alle måter, bortsett fra kun 2G på sim2. Ikke alle som trenger ringe pakistan... noen som har business på andre siden grensen til norge. 1 Lenke til kommentar
MT. Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Lurer på det samme egentlig, har tenkt å velge en dualsim telefon neste gang med tanke på reising, skille mellom privatliv og jobb, samt dekning (vurderer å dytte inn et Telenor kontantkort i tillegg siden jeg iblant er i områder jeg syntes dekningen fra Operatører i Netcom nettet er dårlig). Så langt var det beste jeg fant max 3g på sim2 så vidt jeg husker, ønsker primært også støtte for 4G (LTE) på begge simsporene. Kan poste her hvis jeg finner noe. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Huawei p10 lite, P10 eller P10 Plus? Lenke til kommentar
MT. Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Huawei p10 lite, P10 eller P10 Plus? Takker. Leser litt om den nå. En ting som virker kjipt er at det kan virke som om SD slot'en deler plass med sim slot 2: "microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot)" En annen ting er at det er vrient å finne nøyaktige nok spesifikasjoner, det står bla. ikke om det er 4G på begge simspor: "Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)" http://www.gsmarena.com/huawei_p10-8514.php#vtr-tl00 Så dette føyer seg inn i tidligere leting der det er vrient å finne presise spesifikasjoner...Ofte viser det seg å være en lavere standard på det andre simsporet, eller andre begrensninger (som at sim spor deler plass med SD spor) Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Huawei p10 lite, P10 eller P10 Plus? Takker. Leser litt om den nå. En ting som virker kjipt er at det kan virke som om SD slot'en deler plass med sim slot 2: "microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot)" En annen ting er at det er vrient å finne nøyaktige nok spesifikasjoner, det står bla. ikke om det er 4G på begge simspor: "Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)" http://www.gsmarena.com/huawei_p10-8514.php#vtr-tl00 Så dette føyer seg inn i tidligere leting der det er vrient å finne presise spesifikasjoner...Ofte viser det seg å være en lavere standard på det andre simsporet, eller andre begrensninger (som at sim spor deler plass med SD spor) På P10 Lite deler SIM2 plassen med micro-SD kortet så det er enten 2 SIM kort eller ett SIM og ett minnekort... Jeg leste på GSMarena.com men ble ikke noe klokere. dessuten er jo selgere interessert i å selge, så de sier hva som helst om spesifikasjoner, hører de at man vil ha en funksjon så lyver de eller så vet de ikke. Stoler ikke på nettbutikker når det gjelder produktspesifikasjoner lenger, ikke prisjakt.no eller prisguide.no heller. Ser gjerne videoer på youtube hvor man kan vri ut en og en opplysning fra unboxing videoer og testvideoer. Men trodde P10 og P10Plus skulle være litt rimelige, men de koster jo 6000 og 7000 i Norge. Så da tenkte jeg P10Lite siden den koster rundt 2500, men den har jo micro-USB kobling så den er ikke "futureproof". Redigert: Alle tre P10 mobiler er "dual SIM standby" det betyr visst at du ikke kan ha begge i bruk på samme tid, må bytte mellom simkortene og hvis du bruker det ene er det andre ikke aktivt. Se etter en mobil med "Dual SIM active". https://www.gogi.in/difference-dual-active-dual-standby.html Endret 28. mai 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Dual standby og dual active. Jeg visste ikke at dette var en issue. Godt at informasjonen kom frem her før jeg bestilte meg en ny dual sim tlf. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 (endret) Altså, man kan ha begge i bruk på samme tid, og telefonen vil ringe om noen ringer deg på begge sim-kortene. Men om noen ringer deg på feks. sim nr. 2 så vil de få at telefonen er avslått om du allerede snakker i nr. 1, og motsatt. Jeg synes uansett det er en fordel fremfor å drasse rundt på to telefoner. Når det gjelder 3G/2G så er vel vanlig nå for tiden at kun det ene sim-kortet kan gi deg 3G, mens det andre gir 2G. Dual active phones er naturligvis best om man ikke ønsker denne problematikken, men for de fleste duger Dual Standby Phone. Når det er sagt møter man på slike problemer som TS - og bruker man data-sim med mye data og et annet til ringe-sim så får man ikke 3G tale. Endret 10. juni 2017 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/asus-zenfone-live-sort/p-550116/ Denne skal ha 4G på begge sim-kortene! Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Kjempebra, men så kommer man til den biten der man kanskje ønsker seg litt lagringsplass også da. Og der finner man ut at hvis man vil bruke to simkort og minnekort samtidig, så ender man opp frustrert. Jeg lurer på hvorfor produsentene lager telefoner der man må velge mellom et simkort eller minnekort, og ikke kan velge begge deler! Moto G4 skal iallfall ha mulighet for dual sim og minnekort, men da kommer problemet opp med at man kun får 2G på ene simkortsporet. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Kan noen av disse brukes, er i samme båt som deg som vil skille arbeid og privat telefon uten å måtte bære på to telefoner, jeg har i tillegg et ønske om at telefonen skal være vanntett/regntett. Jeg har dessverre ingen peiling på telefoner og specs. http://www.dx.com/s/Waterproof%2bdual%2bSIM?cateId=0&cateName=All%20Categories&PageSize=100 Endret 12. juni 2017 av kenny28 Lenke til kommentar
Frodo74 Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 Problemet er at jeg ikke finner Ole Brumm telefonen; Ja takk begge deler. Enten er det to sim, minnekortplass. Men da ikke 4G. Skal man ha 4G på begge - mister man minnekortsporet. :-/ Har "forstått" det slik fra noen produsenter tidligere, at dual sim "ble laget for india" der slikt var populært. Og de folkene hadde ikke samme behov for 4G OG minnekort som vi har...Telenors 2G nett er stengt der jeg har behov dual som mobilen. Tungvindt å drive å bytte sim i innstillinger. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Vet du hvilke telefoner som kan ha to sim kort og minnekort i tillegg? Huawei 5x har, men kunne tenkt meg en litt bedre. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Moto z play har dual sim, har denne selv men bruker kun 1 sim kort, så vet ikke helt om begge er 4g. Støtter også minnekort sammen med 2 sim kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå