Masimo Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Hei allesammen Kjøpte for ca 3-4 år siden en lenovo bærbar da jeg skulle begynne å studere. Dette gikk ikke som det skulle og et halvt år efter studerte jeg ikke lengere ... Uanset selve dataen har jeg brukt svær sjeldent, spilling etc har jeg min stationære til. Men de sidste 2 årene eller såden har jeg haft lidt problemer med ladningen, den løb hurtigt tom for strøm. Nu skal jeg begynne å studere igjen, og trenger min bærbar igjen. Men efter den har stått lenge stille, vil den slet ikke lade seg, den slukker snart jeg tar ut kabelen, eller i beste fall holder den et par min.. og da slukker den. Jeg vet, at jeg skulle sikkert ha tatt meg af dette i garanti tiden, men som sagt dataen lå egentlig bare i boden, godt "glemt". Men jeg tenker det er vel bare batteriet som må skiftes, så burde den vel være fikset, men samtidigt har jeg lite lyst til å betale 7-800 kr for noe som ikke funker. Noen tips?? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Det er nok batteriet ditt som er "oppbrukt". Dersom du har oppbevart maskinen uten å bruke den over tid og batteriet har vært tomt så vil det etterhvert føre til at batteriet ikke lenger klarer å ta imot lading. Batterier bør oppbevares med 40-60% kapasitet og trenger å holdes i aktivitet. Et batteri som ikke brukes dør raskere enn et batteri som holdes ved like. 1 Lenke til kommentar
Masimo Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Det er nok batteriet ditt som er "oppbrukt". Dersom du har oppbevart maskinen uten å bruke den over tid og batteriet har vært tomt så vil det etterhvert føre til at batteriet ikke lenger klarer å ta imot lading. Batterier bør oppbevares med 40-60% kapasitet og trenger å holdes i aktivitet. Et batteri som ikke brukes dør raskere enn et batteri som holdes ved like. Takk Valotunk, godt at få det "bekreftet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå