H?rselsvern Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Hei. Kjøpte en leilighet i fjor som trengte noe oppussing for å passe til mitt behov. Leiligheten fremsto som overflateoppusset og el-anlegget hadde blitt oppgradert med nye ledninger og noen nye brytere. Nå som jeg har revet kjøkkenet oppdager jeg at el-anlegget overhodet ikke er i forskriftsmessig stand. Men i egenerklæringen står det ikke spesifisert hvilke ledninger og brytere som er oppgradert. I forbindelse med kjøpet tegnet jeg boligkjøper forsikring, er det noen som har erfaring med bruk av denne forsikringen? Er disse feilene noe jeg kan gå videre med eller må jeg bare koste det av egen lomme? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Det skal alltid foreligge en samsvarserklæring ved elektrisk installasjon. I den skal det stå hva som er utført og hvilket selskap som har utført arbeidet. Dersom erklæringen foreligger er det bare til å kontakte selskapet for å få opplyst hva som er utført, hvis ikke er ikke installasjonen godkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå