Yamato47 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg har begynt å bruke screen, og det er jammen et kjekt lite program. Men det kommer til stadighet opp ei slik "wuff-wuff"-melding nederst på terminalen. Det er irriterende i lengda. Hvordan blir jeg kvitt den? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg tror jeg snakker for alle her når jeg sier HÆ? Jeg bruker screen hele tiden, og har aldri sett noe wuff-wuff. Kanskje du har en liten hund i huset? Lenke til kommentar
dvj Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 google: screen wuff Are you using "screen"? In "screen" this message, "wuff wuff", is used instead of a visual bell for terminals that are incapable of giving the usual visual bell signal (flashing the screen). Details can be found in the "screen" man page. Remember that screader is based on screen, too -- I don't know if this behavior is preserved for it (that would be sort of a bug, I suppose). Anyway, according to the man page, in your ".screenrc" file you need to put the following line (or change it): vbell off I haven't tried this. You can also change this on the fly. http://leb.net/blinux/list-archive/blinux-...8/msg01570.html Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 du snakker ikke for meg - jeg ser ofte wuff'en når jeg er i screen følge den foreslåtte tipset for å stoppe det. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jaja, overrasker meg egentlig ikke, (feil-)meldingene i screen er jo stort sett preget av rariteter og nethack-humor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå