Postkassestativ Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Eneste jeg ønsker nå er at han blir påtvunget å pløye ned dritten så jeg kan bevege meg utendørs igjen. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Det er lov å gjødsle med slam. Men det skal jo være noen formelle ting på plass. Internkontroll for disponering av slam må være i orden blant annet. Du kan så tvil om tungmetallinnholdet i jorden og i slammet. Det er ikke tillatt å gjødsle med slam på beitemark. Bonden må også ha en gjødslingsplan. Det er spørsmål du kan stille til kommunen og Mattilsynet om gjødslingen til bonden som kanskje kan få han til å i alle fall moderere bruken, eventuelt bruke en annen metode. Jeg vet ikke om du som nabo kan kreve noe i forhold til dette, men hvis det virkelig er plagsomt så bør du i det minste snakke med både kommunen og Mattilsynet om dette. Er du heldig så bruker han slam som har høyt saltinnhold, da vil han ødelegge jorda. Da tenker jeg det ikke blir noe slamgjødsling til neste år. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Moderatormelding Fjernet noen innlegg med OT 1 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 3. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2017 Lukten har nå forsvunnet. Fiskeoppdrettet vil ikke levere slam til vedkommende ved en senere anledning. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juni 2017 Del Skrevet 3. juni 2017 Litt seint svar, men her kunne ein nok komt langt med å melde saka til forurensningsmtndigheita. Her virker det å være åpenbart at denne "gjøslinga" er begrunna i eit behov for å kvitte seg med avfall og ikkje at det var behov for å tilføre jorda næring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå