Gå til innhold

Noen med kjennskap til leiemarkedet i Oslo? Hvor mye må man ut med for en 2-roms?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor trangt (20 m2) sentralt i Oslo, men med god standard. I forbindelse med ny jobb og mer inntekt til høsten, vurderer jeg å finne meg et nytt sted å bo. Betaler i dag kr 7000 per måned med alt inkludert (strøm, nett, etc.).

Er det noen som har kjennskap til leiemarkedet i Oslo og eventuelt noen tips til hvordan jeg best kan finne en bra bolig? Er det noen tider på året det er enklere enn andre? Innbiller meg at det kan være en del pågang rundt sommer og sensommer, men vet ikke dette sikkert? Har muligheten til å fortsette å bo her fremover og vente til litt utpå høsten.

Er det Finn.no som er tingen eller er det noen andre kanaler jeg burde vurdere? Og vet noen hva man må ut med for å få en 1-roms eller 2-roms med god standard sentralt i Oslo? Med sentralt mener jeg de fleste bydeler (utenom Grønland). Og selvsagt aller helst 2-roms. 

Fra tidligere erfaring med boligjakt i Oslo kan det variere veldig hva man får til en gitt pris. Sist gang hadde jeg nesten gitt opp og sagt nei til flere leiligheter jeg synes hadde for lav standard, men endte opp med å leie en leilighet jeg var veldig fornøyd med til en hyggelig pris. Ble dessverre sagt opp fordi utleier skulle selge, om ikke hadde jeg kanskje vært der fortsatt.

På forhånd takk! :) 

Anonymous poster hash: 740f8...783
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn.no er en helt grei måte å få oversikt over leiemarkedet på - og som du sikkert allerede vet, jo mer plass og mer sentralt, dyrere blir det.   Finne seg et fint sted å leie/bo  som passer de aller fleste av ønskene man måtte ha innebærer aktiv søking og oppfølging av leiemarkedet - og finn.no er vel den enkleste måten å gjøre det på.  Og for å få greie på hva du må ut med for å finne en leilighet med god standard sentralt i Oslo er det vel bare å følge med på finn.no ?  Du får raskt et inntrykk da - og det vet du vel allerede ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...