Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Displayport versjonen endrer seg når jeg åpner CS GO

Anbefalte innlegg

Dette er en feil jeg har hatt med skjermen/csgo i 2 år, og har brukt dagesvis med feilsøk igjennom tidene fordi problemet er så absurd. Jeg finner ingen treff på google eller noen steder. 

Hver gang jeg åpnet cs go på min gamle pc, flimrer skjermen en Asus MG279Q flere ganger og setter seg til 60hz. Nvidia kontrollpanel gjenkjenner ikke lenger skjermen som en 144hz skjerm, og jeg må ta en omstart av pcen for få tilbake 144hz. Feilsøkte lenge og ga til slutt opp. Men nå har jeg kjøpt meg en ny maskin. Og reinstallerte alt fra bunnen av for å forsikre meg om jeg ikke skulle få samme feil. Men på en helt ny maskin med 1080ti får jeg akuratt samme problem. Og det er bare i csgo at feilen skjer. 

Hva som er enda merkeligere er at datastreamen fra skjermen til skjermkortet endres fra displayport 1.2. til 1.1 når jeg starter spillet, dette kan jeg fysisk se i instillingene på skjermen. (har prøvd flere displayportkabler)

Om jeg endrer tilbake til 1.2 når spillet er åpnet så går den tilbake til 144hz. Så jeg har funnet en midlertidig løsning. Men irriterer meg at jeg ikke klarer å finne en permanent løsning. 

Tror dere dette er et hardware problem med selve skjermen? Lurer på om jeg skal reklamere. Men at det bare skjer i csgo er så merkelig.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må være spillet.

Slå av vsync for gs-go og bruk start parametere -refresh xxx .

Funnet på internet forum.steampowered.com

Displayport 1.1 er max 75hz på din oppløsning. Så når din 1.2 med forsøk oppstart med cs-go på 144hz blir startet/ender opp som 60hz tolkes det sikkert som dp versjon 1.1 tilkopling derav meldingen.

Det er garantert ikke feil i selve skjermen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det må være spillet.

Slå av vsync for gs-go og bruk start parametere -refresh xxx .

Funnet på internet forum.steampowered.com

Displayport 1.1 er max 75hz på din oppløsning. Så når din 1.2 med forsøk oppstart med cs-go på 144hz blir startet/ender opp som 60hz tolkes det sikkert som dp versjon 1.1 tilkopling derav meldingen.

Det er garantert ikke feil i selve skjermen.

Har prøvd dette, og andre ting som -autoconfig -freq 144 Spillet går først til 144hz, blir sort og kommer tilbake som 60 hertz. 

Men har funnet ut at jeg kan starte spillet i -safe mode, da starter det i windows mode og 640x480, og jeg kan endre til 2560x1440 uten at pcen går over til 60hz og dp 1.1 . Litt skipt å måtte stille inn videoinstillingene hver gang jeg skal spille, men får det ikke til noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...