Gå til innhold

Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128M DDR...

verti

Anbefalte innlegg

Jeg er en aktiv cs spiller å er svært kresen på fpsen.. jeg er ikke fonøyd før jeg ligger på 100 fps konstant.. hvorfor får jeg ikke 100 fps konstant med et 9800 se kort?? må jeg gå til innkjøp på et bedre kort? evt. FX?

jeg har en god pc : -P4 2.4gh som jeg har fyrt opp til en 29gh :w00t:

-TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB

-Asus P4P800/DELUXE

+ en god del vifter som kjøler godt... (etter en hel dag "gaming" ligger cpuen på oppskrytene 25 grader :thumbs: )

før hadde jeg et gf4 ti4200 8x skjermkort.. saken er den at jeg ikke har merket STORE forskjeller på det gamle og nå det nye Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128M DDR...

jeg har hørt at man kan soft/hard modde så å si ALLE 9800 se til PRO/XT/NP

men da jeg om sider så et liten rute

NB! *Sapphire har visst noen 9800SE med 128bit bus det kan ikke softmoddes*

da knakk jeg virkelig sammen i all fortvilelse.. :cry:

jeg krysser fingrene og håper jeg kan legge i noen kroner/lapper å få bytta kortet til et PRO kort. eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har hørt at man kan soft/hard modde så å si ALLE 9800 se til PRO/XT/NP

Da har du dessverre hørt feil :(

Er ca under halvparten av alle SE-kort som klarer aktiviseringen av de siste 4 pixel pipelines. Dette er fordi at de fleste SE-kort sannsynligvis er kort som ikke klarte å fungere som fullverdige 9800Pro el nonpro, og derfor blir solgt for å tjene inn litt penger ihvertfall.

Lenke til kommentar
Er ingen skjermkort som klarer 100 fps konstant i 1.5 iallefall, mulig kanskje i 1.6, men da det i 1.5 er max 100 fps som går vil ikke kortet klare å reagere mellom 100 og 99.99 fps. Slik at du vil automatisk få en drop på 0.1-1 fps

Når han sier 100FPS tror jeg at han er fullt klar over at den kan dette til 99.987654321. Folk blir dritt lei FPS dropp i smoke f.eks. t.o.m min faller til 50FPS i smoke. Men jeg har alle eye candy funksjonene på!

Uansett. SE kortene blir jo banka av 9600XT...

http://www.ixbt-labs.com/articles2/radeon/sapphire-5.html

Gjør som meg og mange andre

kjøp 9800NP så har du ingen å klandre.

:xmas: hohoho

Endret av GoL_eoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...