Stoly Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg sitter med et eldre hovedkort fra 2000. (PIII800) Jeg skal kjøpe nytt hovedkort om en tre måneds tid. Men skal kjøpe ny hardisk nå. Kortet mitt støtter selvfølgelig ikke S-ATA. Jeg lurer på om jeg burde ha dårlig samvittighet hvis jeg kjøpt P-ATA hardisk nå? Vil den være merkbart treigere enn en S-ATA hardisk på nytt hovedkort. Spiller spill og skal oppgradere gradevis framover, men er ikke avhenging av å ha en beste scoren på diverse benchmarks... Hilsen Stoly Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hadde selv det samme "dilemmaet" som du, og det jeg valgte var vel en slags mellomløsning. Jeg hadde ikke SATA på hovedkortet, og ikke ville jeg oppgradere hovedkort, men jeg måtte ha ny hdd. Løsningen ble en Highpoint Rocket 1540 SATA kontroller [PCI]. Denne fungerer perfekt, og har bra ytelse. Så for en framtidsrettet PC vil jeg anbefale SATA disk, selv om ytelsesforskjellene mellom SATA og PATA ikke er så enormt store ennå (er jo kun Generasjon 1 SATA disker som er kommet hittil). Lenke til kommentar
Stoly Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Takk for svar. Slik jeg tolker det så er det ikke store forskjeller per dags dato, kjøper selvfølgelig S-ATA neste gang. Noen innvendinger?... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 skal det være noe økonomisk holdbarhet i å kjøpe serial ATA nå, må man vel helst gå for en 1000rpm+ disk, eller har jeg missforståt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå