LMH1 Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) Hei, trenger litt hjelp å finne riktig hovedkort med full linux støtte gjerne også am3 brikkesett for kjøler. Så kan jeg beholde kjøleren. F.eks hvis jeg ønsker Støtte for 300 RPM vifter feks 2 stk Cooltek vifte, Silent Fan 120 PWM low, 120x25 Det er viktig de viftene går kun når det trengs da jeg er litt lei støy egentlig. Fremdeles usikker på SLI støtte da jeg ønsker helst mere stillegående pc er billigere å skaffe GTX Titan først gen ca 2000 kr brukt, problemet om sommeren blir tempratur og varme. Ønsker helst 2.5 Gigabit lan da 1 gigabit er gammeldags eller støtte for SFP+ med tanke disse egentlig er for bios antar jeg de er litt gamle (Mellanox MNPH29D-XTR ConnectX EN) http://itavisen.no/2017/05/04/kan-ha-avslort-svaert-gode-ytelsestall-for-amd-radeon-rx/ Derfor tenker jeg å vente litt å bytte skjermkort. Ryzen 7 1700 er allerede kjøpt har Cooler Master V8 GTS i den pcen som jeg vurder å oppgradere 8320 i dag. Fremdeles usikker på Ryzen 1700 er antatt dobbel så kraftig. Mens Ryzen 7 1800x er dobbel så kraftig som FX 9370. Som sagt testet jeg Asus Prime B350-Plus resultatet ble kun 2100 MB\S med Samsung 951 Pro OEM og de 2 andre sateportene på siden fungerte ikke ved bruk av m.2 slot så usikker samme gjelder x370? Foreløpig vurder jeg: Asus Crosshair VI Hero (Am3 kjøler) ASRock X370 Prof Gaming X370, SLI, AM4, M.2, Ryzen, 5GBE Nå er det ikke så mange hovedkort å velge mellom. Noen som vet om det finnes AM4 hovedkort med virtualisering i bios, eventuelt lurer jeg å prøve: Crucial Ballistix Sport DDR4 32GB GREY 2x16GB 2400MHz (PC4-19200) DDR4 CL16 DR x8 Unbuffered DIMM, 288pin, GråLitt usikker om disse funger plug and play på ryzen da jeg finner ikke noe billigere ønsker helst 32 GB ram til videoredigering\multitasking og spilling. Fint man kan endre bios instillinger fra internett\windows\linux f.eks overklokke uten man trenger å starte pcen på nytt. Er litt usikker på det finnes UEFI som lagrer driverne i bios slik man slipper å tenge på windows drivere, da UEFI kunne kominisert direkte med maskinvare drivere. Har aldri fått lastet ned bios fra internet ikoner her å fungere på noen asus hovedkort. Lurer på om UEFI ikke støtter ipv6 derfor det feiler? Endret 6. mai 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå