Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han vil ofte ut på byen

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i over 1 år. Vi er sammen hver dag i ukedager, men han lengter ofte å gå ut på lørdager med venner. Hender til og med at han vil gå ut for seg selv, altså uten meg eller vennene hans. Jeg synes det er rart at han vil ut helt alene. Han sier at det går bra fordi han oftest møter kjentfolk ute på byen slil at han har noen å være med. Men vorse gjør han alene av og til. Han sier han ikke har noe i mot å drikke litt alene med partymusikk på før han går ut.

Jeg sier at det finnes andre måter å ha det gøy en lørdagskveld uten å drikke, men han vil helst ut. Han ender opp med å bli irritert og sur når jeg sier at han kan ha det gøy på andre måter, og det ender ofte i krangler/diskuskjoner.

Er dette normalt?

Anonymous poster hash: 6c223...755

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker tilbake til mitt første (og eneste) forhold, da jeg var ca 20 år. Jeg var dessverre litt på den samme måten, men ikke så ofte. For min del var det fordi jeg hadde en stressfull jobb, jeg var sammen med dama hele tiden på fritida. Og enten fredag eller lørdags kveld, ville jeg lufte hodet mitt litt og gå ut for meg selv, bare for å få litt alenetid, se litt folk, og slappe av. Ingen bekymringer. Men jeg hadde så klart ingen tanker om å være utro i hodet, svært klar på dét. Det skjedde kanskje 2 ganger før jeg skjønte at det var feil. Jeg trivdes også sammen med personen, så vi holdt sammen etter dette.

Jeg innsér når at det var egoistisk av meg. Hadde -ikke- likt at det gikk sånn andre veien, men jeg hadde vel godtatt det kanskje en sjelden gang, det er fordi den personen var svær tillitsfull så jeg hadde ingen grunn til å tvile på ho. Dét hadde dog hun med meg også, men likevel. Jeg synes det er feil. Skal man være sammen, så skal man være sammen. Man må tenke over det her før man blir sammen, og hvis man ikke har gjort dét, så må man få spillereglene på plass fortest mulig.

Vil du orke å leve med det i 10-20-30 år til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ser ikke problemet her altså, han må jo få lov til det, han har jo også ett liv.

så lenge det ikke er hver helg. bli med selv.

Lenke til kommentar

Ja. Dette er normalt. Han liker å få litt "fri" fra deg ettersom at dere henger resten av uken. Han liker tydeligvis å være sosial og tar seg gjerne noe å drikke for å kose seg. Det er også normalt å bli litt irritert og sur når andre skal fortelle deg at "man kan ha det gøy på andre måter". Minner meg litt om "Jeg trenger ikke alkohol for å ha det gøy".

Hvis du sliter med å stole på han og er redd han skal være utro, så får du være åpen om nettopp det, så kanskje han tilpasser seg. Men ikke prøv å endre på han og hans interesser.

Synes ikke det høres ut som om du gjorde noe galt, Taurean. "Skal man være sammen, så skal man være sammen". Hva er det du snakker om her da? Man må få alenetid. Tid og rom til å koble av. Møte gamle kjente eller nye folk.

Endret av G27
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes ikke det høres ut som om du gjorde noe galt, Taurean. "Skal man være sammen, så skal man være sammen". Hva er det du snakker om her da? Man må få alenetid. Tid og rom til å koble av. Møte gamle kjente eller nye folk.

Joda, enig der. Men det er en forskjell på å treffe gamle bekjente og ta en prat, altså som en avtalt møte, enn å gå ut på byen alene med alkohol fredag- eller lørdags kveld uten noen avtale med noen.. en bytur er liksom ofte forbundet med å treffe nye folk og "utforske" .. særlig med alkohol i bildet. Jeg synes det er litt upassende hvis man er i et forhold. Hvis man virkelig er glad i personen, så går det an å gå ut sammen, og samtidig finne folk å preke med, kanskje til og med separat, men i samme pub/bar/utested.

Men folk får gjøre som de vil ^^ Noen kan jo leve i avstandsforhold på andre siden av kloden i store deler av forholdstiden, og dét kan fungére helt fint i lange perioder. Andre må henge i hverandre som erteris hele tiden ^^

Lenke til kommentar

Alenetid eller hviletid kommer i mange former. Noen slapper av og får ny energi sammen med andre f.eks. ta en kaffe med en venn eller som din type å gå på byen og drikke litt. Andre slapper av med en fisketur eller en bok, kanskje mekke på bilen.

Hvis det er alenetid han trenger så er det normalt, hvis det er for å "føle på singellivet" så er det ikke innafor. Det er veldig vanskelig å si om det er innafor eller utafor uten å vite grunnlaget for at han vil ut på byen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...