Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor er det slik?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

You again! ^^

Jeg skrev at kroppsvekta svinger ganske mye opp og ned, på grunn av væsketap- og inntak. Hvor vanskelig er det å drikke et 0.5 liter glass med vann? Dét går ganske fort. Da har du lagt på deg 0.5 kilo! Og vi svetter ganske mye selv om vi kanskje ikke merker det.

Det er helt vanlig at kroppsvekta fluktuerer med en kilo eller to på kort tid. Som jeg skrev tidligere; på kvelden før jeg la meg en gang, veide jeg 106.5 kg. På morgenen etter, veide jeg 103.5 kg. Og vekta mi er presis. Så det er mange faktorer ute og går.

Det ér også sånn med meg at hvis jeg begynner å bli aktiv og trener, så mister jeg 5 kilo fort. Dét kan skje på en måned. Men å gå ned 20 kilo, dét tar jo 2 år.

Slapp av, trén, spis og lév ^^ Feiler deg absolutt ingenting!!

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Karbohydrater, om man spiser mye karbo så fyller man opp energilagrene i kroppen. Og spiser man lite gjør det motsatt, det kan ha utslag på vekta. Salt, om man spiser mye salter, så binder den væske i kroppen, og man kan lagre ekstra kilo "vannvekt" i en liten periode. Og væskeinntak, fiber, tarminnhold etc. kan ha innvirkning på vekta.

Lenke til kommentar

Som nevnt så kan du ikke gjøre "vitenskap" på den måten :)

Vekten fluktuerer fra dag til dag. Væskeinnhold, væsketap, om du har bæsja, ikke bæsja, hva du har spist osv.

For å finne generelle trender på vekten din må du nok måle en snittvekt  over lenger tid. 

Mitt tips er dog å ikke fokuserer så mye på vekta. Spis sunt, tren og vei deg igjen om 1 mnd. Har vekta gått ned (og det er målet), flott. Står den stille - tren litt mer eller spis litt mindre. Har den gått opp- intensifiser 

Lenke til kommentar

Hva feiler meg?

Anonymous poster hash: f21e4...84b

Måten du skriver på og innholdet i tråden gjør det sannsynlig at du er samme person som allerede har laget flere lignende tråder den siste tiden. Derfor er svaret på spørsmålet ditt at du klarer ikke ta til deg informasjon. Du har allerede fått gode svar på det du lurer på.

Kanskje er du også psykisk syk ift vekt/slanking. Du virker i alle fall ikke å ha et sunt forhold til det. Snakk med fastlegen din eller helsesøster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...