st85 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hei! Er helt håpløs når det gjelder bil så derfor prøver jeg her. Fylte full tank på min Toyota Carina E T19U i går. Denne stod parkert på flatt underlag i natt og ingen lekkasje. I dag da jeg var på besøk hos noen stod den i svak helling og da hadde det rent ut litt bensin på bakken under tanken, ikke mye, men litt. Tyder det på lekkasje i tanken, eller er det rett og slett bare at jeg har fylt for mye? Takker for svar. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Kan hende påfyllingsrøret lekker helt nede ved tanken. Lenke til kommentar
st85 Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Ok, takk for svar. Fikk bilen EU-godkjent nå for to uker siden, og har ikke fylt bensin igjen før nå. Trodde kanskje de ville opplyst om dette, men spørs om jeg da ikke må få en ny sjekk på akkurat det. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Far løste problemet med å aldri fylle full tank 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Det var det jeg også gjorde med en tidligere bil. Like greit. Var student og hadde aldri råd til full tank uansett. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Ikke uvanlig at tanker ruster. Hadde selv ett hull ca midt på tanken på min forrige bil. Løsningen var som nevnt over å ikke fylle over halv tank Skal det fikses ordentlig må vel tanken ut og sveises. Eventuelt byttes ut. Lenke til kommentar
st85 Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 Hehe, høres ut som en grei løsning en stund fremover! Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå