AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hei. På papiret (kontrakten) jobber jeg som tilkallingsvakt, men har i praksis jobbet tilsvarende en 100% stilling (ihht antall timer). Da dette er pga min stilling som "tilkallingsvakt", er en usikker stilling, så vil jeg se meg om etter noe annet etter sommeren. Jeg har 1 måneds oppsigelsestid, hvor det videre står at arbeidstaker kan takke nei til tilbudte timer. Hvordan fungerer sistenevnt i praksis? Vil det si at jeg kun kan takke nei til timer som er "lengre unna" en oppsigelsestiden min? Hvordan vil det være dersom jeg jobber på samme sted i 5 eller flere år? Da vil oppsigelsestiden være 2måneder, mens man vanligvis hos oss får arbeidsplan 4 uker frem i tid. Vil man da kunne takke nei til tilbudte timer som er innenfor oppsigelsestiden? Anonymous poster hash: ca817...654 Anonymous poster hash: ca817...654 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Det betyr (med forbehold om spesifikk ordlyd) at du etter å ha sagt opp kan takke nei til tilbudte timer i oppsigelsestiden, men at du må arbeide vakter du allerede har akseptert (men du må ikke jobbe vakter som er etter oppsigelsestidens utløp). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Takk for oppklaringen. Men hva om man hverken har takket ja, eller nei til vakter? Man blir bare ført opp på en felles skiftplan som blir sendt ut pr epost. - Dette har altså gått over så lang periode at man ikke blir spurt om man kan jobbe XX dager, man bare jobber det som står på skiftplanen. Dersom det blir en ny jobb så skal det selvfølgelig avsluttes "riktig" i min nåværende, men det er greit med informasjon dersom det skulle oppstå en situasjon. Anonymous poster hash: ca817...654 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Svar på eposten med en gang du får den og si at du ikke kan/vil jobbe disse vaktene. Da har du takket nei til vaktene Evt. Kan du si ifra at "neste måned kan jeg ikke ta noen vakter" før du får tilsendt vaktliste Endret 7. mai 2017 av 3irik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå