Gå til innhold

Klippe VOB (DVD) Filer

IceCool

Anbefalte innlegg

Holder på å ta backup av ettpar DVDer som har fått seg noen farefulle riper, den ene filmen ble litt for stor til hva DVD brenneren min kan brenne (Er vel bare 4,7GB NEC 1300A klarer og DVD-R platene tar ja?) Tenkte jeg skulle prøve å klippe bort den lange rulleteksten og about the movie greiene på slutten, men jeg trenger et bra program til å gjøre dette med...Noen forslag?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som skriver her menmen, tenkte å kanskje hjelpe andre som sliter med samme problem. Etter å ha prøvd med 10 forskjellige crappy og skikkelig avansert junk, så fant jeg endelig et veldig bra og enkelt program som lar deg klippe og ordne så mye du orker i VOB filene uten kvalitets tap.

Programmet heter Chopper XP

Lenke til kommentar

hei har lett i ukesvis etter prog til å editere direkte fra vob, for å slippe å konvertere i 8timer først...

du bare makerer lead in og lead out , trykker "cut" og ønsket seksjonen klippes vekk, ENKELT:-)....kan gjøres uendelig..(lyd er inkluderet)

prøv mpeg-vcr her laster du vob ,og klipper vekk uønsket greier, og velger lagre,det lagres i mpg (svcd,vcd i forskjellige konfigurasjoner...)

er meget førnøyd. siden jeg alltid bare vil ca 50 minutter i en 3timers dvd. videoen ser "groggy/kornete" ut der er KUN under bruk i programmet,men det er bare i programmet det ser slik ut....Alle filmene/klippene du lager, er helt klare og fine

du må laste 1 og 1 vob fil...og redigere...

tok meg laaaang tid å finne et prog som kunne editere vob's, så håper det er hva du leter etter

se på virtualdub, bruker det hele veien til å klippe, men det tar ikke vob's.....så før måtte jeg kopiere hele dvd før Selve jobben kunne starte(8timer)..nå bare converterer jeg til divx..ingen klipping siden dette ble gjort i mpeg-vcr!

www.womble.com

lykke til ,håper det hjelper deg like myse som det har hjulpet meg!

Endret av div_
Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar her. Hører vel ikke helt under det du er ute etter da men..

Personlig synes jeg 1:1 kopier av dvd`ene mine er best. Må bare få sagt det.. :)

Kvalitetstapet når du komprimerer en dvd på 7-9 GB til smålige 4,7 GB er ikke så forsvinnende stort. På noen filmer ser jeg ikke forskjell engang!

Programmet som jeg bruker flittig er DvdShrink. Versjon 3 er vel den nyeste?

Genialt program. Her kan du også la være å ta med materiale som du ikke vil ha. Som feks ekstra lydspor, spesial features etc. Ikke tar det 8 timer heller. Mellom 1 og 2 er mer riktig.

Er du ekstra slapp, kan du jo prøve ut Intervideo DVD Copy. Med to eller tre museklikk får du en ferdig komprimert 1:1 dvd på under 2 timer.

Lenke til kommentar

høres bra ut, men hvor rask pc må du ha for å få det rippet på2timer?

får alltid en eller annen error på 99% på dvdx ect.....

1:1 kopier av dvd` er vil ganske likt de andre dvd rip programmene(i oppbyggning)....du kan jo ikke feks ta vekk 10minutter 23minutter inn i filmen..som er hele cluet..noe mpeg-vcr kan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...