henriksern Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Heisann!!! jeg har tenkt på å kaste den gamle kassa og bygge meg en ny kasse noe ala den mahogny kassa det er en guide til på overklokking.no.. og isteden for vannkjøling i det ene rommet tenkte jeg på å stappe masse brus-plasser og stappe en sånn stor vifte som Hellstorm (tror jeg, husker ikke helt) fra en bil til å blåse på brusflaskene, vil brusen bli kaldere da eller vil det ikke ha noen effekt ?? og ca hvor mye vil denne kassa veie hvis den er lik den mahogny kassa ?? skal jo ha den med på lan oxo :smile: og er det vanskelig å lage ?? _________________ Epox 8KHA+ AMD Athlon XP 1500+@1,47ghz 20Gb Samsung hd Hercules Kyro II 4500@185mhz Taisol vifte [ Denne Melding var redigert av: InZomnia på 2002-02-28 17:31 ] Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Det vil nok bli romtemp. fort på den brusen er jeg redd. Men lykke til med resten av prosjektet (regner med at temperert brus var uaktuellt) !!!! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-28 17:30, InZomnia skrev:vil brusen bli kaldere da eller vil det ikke ha noen effekt ?? og ca hvor mye vil denne kassa veie hvis den er lik den mahogny kassa ?? skal jo ha den med på lan oxo :smile: og er det vanskelig å lage ?? Vifter kjøler ikke ned luft, de bare flytter den dvs at om en vifte plassert i et lukket rom hvor romtemperaturen er på 21grader så vil ikke temperaturforskjellen være noe uansett om vifta blåser 1CFM eller 2000CFM. Av denne grunnen vil du som Shepherd sier få romtemp på brusa. Når det gjelder mahogny så er jo det er fyfy treslag og bruke. Gå inn på http://www.regnskogsfondet.no og doner 100kr for din miljøfiendlige tankegang :smile: Hvor mye det vil veie? Det vil nok veie mer enn et kabinett i stål, men det kommer jo an på tykkelsen på materialene du bruker da. Å lage et slikt kabinett er ikke så vanskelig, men det kommer seff an på hva slags utstyr du har. Dersom du er flink med forarbeidet så vil nok ikke selve jobben med å lage kabinettet være så vanskelig. Litt tid tar jo dette uansett. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 hehe da blir det og bygge den kassa ja... skal poste en masse bilder og info når den blir ferdig.. den kommer til å bli et monster :smile: Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Så en fyr som hadde bygget seg en koffert, vurderer å bygge meg noe slikt selv, kjekt å ha jvis du skal på LAN :smile: http://home1.gte.net/downing7/lan%20box/lanbox.html Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 den var feet!!! men jeg skal ha mye større!! men er det no spesielt jeg må gjøre angående jording og saker ?? og blir det noe varmere inni en trekasse (må jo overklokke) Takk for alle svar!! Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Når det gjelder mahogny så er jo det er fyfy treslag og bruke. Gå inn på http://www.regnskogsfondet.no og doner 100kr for din miljøfiendlige tankegang :smile: hehe har ikke tenkt å bruke mahogny.. synes det ikke er no fint :smile: [ Denne Melding var redigert av: InZomnia på 2002-03-01 19:44 ] Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg også driver å skal lage meg ei kasse i tre... Noe a'la den mahognykassa. ikke at jeg koster på meg mahogny da, men det er nå en del ide'er som har stått i hodet på meg på hvordan ting skal utformes.. har diverse tegninger på papiret.. får spørre dama om jeg får låne webcam'et hennes og "scanne" dem inn hvis du vil... Har ikke laga noe mål og slikt enda, men plana var kansje å lage en parkett-finish. I alle fall på topp,front og side. Bunnen tengte jeg å bruke noe 22mm et eller annet. og bak er egentlig ikke så viktig. Tengte også å ha et vindu innfelt i tre'et i ei dør foran cdrom'ene og floppy'n, hvis jeg ikke plasserer floppyen bak da. Er så lite i bruk alikevel. Også skal jeg ha hjul under den. Ikke at jeg er så mye på LAN's da, men for enkelthetens skyld. Tengte også ha en en uttag-bar box for radiator. Og vanntank med vindu og et orange-aktig lys inni. Oppå tengte jeg også å ha ei luke oppå med uttak for strøm/spenning med slike "skru-kontakter". A'la høyttaler-terminaler. Og kansje også et eller to 220 volts uttak. Håper på å få dette prosjektet ferdig til rundt påske. I alle fall før sommer. Da er det Tronica (LAN i ålesund jeg er med på å arrangere). Da må man i alle fall ha ferdig ei tøff kasse... Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Kanskje jeg tar noe fra deg ja :smile: tror jeg skal prøve å få hovedkortet til å ligge inni kassa sånn at jeg ikke får noe problemer med knekte feste "ører".. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Dette må vel være norges flotteste kabinett? Alle andre kabinetter blekner i skyggen av dette kunstverket Tomt kabinett: Komponenter og vannkjøing installert: Front av kabinettet (det kan missforstås) Baksiden av kabinettet Med topplaten montert fungerer kabinettet flott som en høvlebenk, har dessverre ikke bilde av kabinettet etter at skrustikken var montert. :smile: Dersom dere lurer, er disse bildene 1 år gamle. Med dette systemet kjørte jeg min stakkars 1GHz tbird på 1540MHz. Noen ganger på 1580MHz, men da var ikke systemet 100% stabilt. Lenke til kommentar
seric Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hvorfor ikke bare trekke prosjektet helt ut og lage ei sinnsykt stor kasse og ha luftpute under den så du kan få flytta den rundt? bråker sikkert litt, og vil sikkert bety at du må komme før de begynner å rigge til på LAN partys, evt. du må sitte meget nært døra. Eller du finner opp en antigravitasjonsbrikke med det samme? :smile: Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Heisann igjen! det var no sånn kasse jeg tenkte meg.. er den _veldig_ tung ?? minna meg litt om subben til en kamerat med det stoff trekket Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Quote: On 2002-03-02 10:20, InZomnia skrev:Heisann igjen! det var no sånn kasse jeg tenkte meg.. er den _veldig_ tung ?? minna meg litt om subben til en kamerat med det stoff trekket Om den er tung? Tja, det er en vurderingssak. Som du ser er det montert hjul på kabinettet, så flyttingen av det er ikke problem. 2 staute karer uten ryggproblemer burde ha en reel mulighet til å løfte det klar av moder jord. Reisverket er 2x2", så restkapasiteten er formidabel. En eller annen trekkanordning burde derfor ikke være umulig å ettermontere. Ta en tur til din lokale stall, kan godt være at de har noe utrangert seletøy som du kan kjøpe billig. Jeg er faktisk imponert av observasjonsevnen! Det eksklusive høytalertrekket fra biltema ble raskt avslørt gitt :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå