Annonyyym Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hvis du som kvinne, er kristen og er i et forhold med en som er ikke troende. Og bestemmer deg for å konvertere til islam. Må du gjøre det slutt med mannen din da? Siden kvinner i islam bare kan være sammen med en muslim Eller går det helt fint? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Hvorfor vil denne kvinnen konvertere til en tro som ikke anerkjenner hennes kjærlighet? Hun tror jo alt på den samme Gud, så hva vinner hun på å konvertere? Jeg tviler ellers på at det "går helt fint", både det å være i et forhold uten å gifte seg, eller gifte seg med en ikke-troende. Men dette er ikke mitt fag. Geir Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Kommer an på Islamen. Det er noen som er liberale og noen som ikke er fullt så liberale. I kristendommen så var det liknende krav før i tiden og noen praktiserer fortsatt "kristenkrav". Så har vi jo den tingen at det er veldig lett å bli muslim, bare å ta imot Allah, http://www.wikihow.com/Become-a-Muslim "If you're absolutely sure you want to become a Muslim and fully submit to the will of Allah, all you need to do is recite the Shahada, a short oral declaration of faith. Be aware that once you have said the Shahada you are committed to following Islam for life." Jeg ville ikke hatt noe imot det hvis det var en kvinne jeg elsket og levesettet til en muslim er faktisk ganske liberalt selv om noen skal ha det til at det er veldig strengt. Å spise kylling og biff resten av livet ser jeg ikke på som et problem. Hvis du er kvinne, konverterer til Islam og har en ikke-troende mann så koker det egentlig ned til hvor glad mannen er i deg. Jeg kan si at jeg er kristen eller muslim og fortsatt leve som før, man trenger ikke å være troende for å være troende Lenke til kommentar
Annonyyym Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 Kommer an på Islamen. Det er noen som er liberale og noen som ikke er fullt så liberale. I kristendommen så var det liknende krav før i tiden og noen praktiserer fortsatt "kristenkrav". Så har vi jo den tingen at det er veldig lett å bli muslim, bare å ta imot Allah, http://www.wikihow.com/Become-a-Muslim "If you're absolutely sure you want to become a Muslim and fully submit to the will of Allah, all you need to do is recite the Shahada, a short oral declaration of faith. Be aware that once you have said the Shahada you are committed to following Islam for life." Jeg ville ikke hatt noe imot det hvis det var en kvinne jeg elsket og levesettet til en muslim er faktisk ganske liberalt selv om noen skal ha det til at det er veldig strengt. Å spise kylling og biff resten av livet ser jeg ikke på som et problem. Hvis du er kvinne, konverterer til Islam og har en ikke-troende mann så koker det egentlig ned til hvor glad mannen er i deg. Jeg kan si at jeg er kristen eller muslim og fortsatt leve som før, man trenger ikke å være troende for å være troende Jeg vet hvordan man konverterer og mannen min vet om at jeg har lyst til det. Han støtter meg for valget jeg ønsker å ta Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) Hvis du absolutt tror på Allah og Islam, så følger du vel Koranen. I Koranen står det veldig tydelig at man ikke skal gifte seg med noen som ikke er muslim. Hvis du ikke følger Koranen så er det avhengig av hvilket land man er i. Her i Norge er det naturligvis tillat. Dog, hvis du ikke følger Koranen så kan du vel neppe kalle deg muslim. Edit: Koranen 2:221 for de som har tvil på det jeg sier. Endret 6. mai 2017 av PHCTF Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Kommer an på Islamen. Det er noen som er liberale og noen som ikke er fullt så liberale. I kristendommen så var det liknende krav før i tiden og noen praktiserer fortsatt "kristenkrav". Så har vi jo den tingen at det er veldig lett å bli muslim, bare å ta imot Allah, http://www.wikihow.com/Become-a-Muslim "If you're absolutely sure you want to become a Muslim and fully submit to the will of Allah, all you need to do is recite the Shahada, a short oral declaration of faith. Be aware that once you have said the Shahada you are committed to following Islam for life." Jeg ville ikke hatt noe imot det hvis det var en kvinne jeg elsket og levesettet til en muslim er faktisk ganske liberalt selv om noen skal ha det til at det er veldig strengt. Å spise kylling og biff resten av livet ser jeg ikke på som et problem. Hvis du er kvinne, konverterer til Islam og har en ikke-troende mann så koker det egentlig ned til hvor glad mannen er i deg. Jeg kan si at jeg er kristen eller muslim og fortsatt leve som før, man trenger ikke å være troende for å være troende Husk at det er døds straff for å ombestemme seg! 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Hadde jeg som ikke-troende vært i et forhold med en kristen som plutselig skulle konvertere til islam, ville jeg vurdert personens mentale helse. 8 Lenke til kommentar
Annonyyym Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Hadde jeg som ikke-troende vært i et forhold med en kristen som plutselig skulle konvertere til islam, ville jeg vurdert personens mentale helse.Dette er ikke noe jeg plutselig har funnet ut av at jeg vil gjøre.Det er noe jeg har tenkt på flere år tilbake i tid, helt tilbake i ungdoms tiden. På den tiden så gjøre jeg ingen ting med det, fordi jeg var ungdom, og i ungdomstiden er det mye som skjer med kroppen. Så jeg tenkte denne tanken om å konverter vil nok forsvinne Endret 7. mai 2017 av Annonyyym Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Hvis du absolutt tror på Allah og Islam, så følger du vel Koranen. I Koranen står det veldig tydelig at man ikke skal gifte seg med noen som ikke er muslim. Hvis du ikke følger Koranen så er det avhengig av hvilket land man er i. Her i Norge er det naturligvis tillat. Dog, hvis du ikke følger Koranen så kan du vel neppe kalle deg muslim. Edit: Koranen 2:221 for de som har tvil på det jeg sier.[/size] Hvem er det som følger koranen og kan kalle seg muslim da? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Dette er ikke noe jeg plutselig har funnet ut av at jeg vil gjøre.Det er noe jeg har tenkt på flere år tilbake i tid, helt tilbake i ungdoms tiden. Hva fikk deg til å tenke på det? Geir Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Hvem er det som følger koranen og kan kalle seg muslim da? Det fine med religiøse tekster er at de er så vage og selvmotsigende at alt er ned til hvordan man tolker teksten, den enkleste ting i verden er å definere seg selv som følger av en tro. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 For en ateist og måtte tilbringe det ene livet han har her sammen med en muslim som daglig forhindrer ting han ønsket å gjøre i livet sitt, må vel tilsi at straffen om helvete for den ikke-troende ble delt ut på forskudd. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Hadde jeg som ikke-troende vært i et forhold med en kristen som plutselig skulle konvertere til islam, ville jeg vurdert personens mentale helse. Der, nå ble det bedre. 2 Lenke til kommentar
Annonyyym Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Dette er ikke noe jeg plutselig har funnet ut av at jeg vil gjøre.Det er noe jeg har tenkt på flere år tilbake i tid, helt tilbake i ungdoms tiden. Hva fikk deg til å tenke på det? Geir Jeg følte ikke at jeg hørte til i kristendommen, men hadde et veldig godt forhold til Islam. Jeg følte at jeg ble født i feil religion. Endret 7. mai 2017 av Annonyyym Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Jeg synes du bør tenke hardt og lenge over det faktum at det du uttrykker her er at du savner menneskelig tilhørighet - ikke religiøs.Å bytte religion vil neppe tilfredsstille behovet ditt, men gjøre deg til et veldig lett bytte for skruppelløse religioner. Endret 7. mai 2017 av misanthrope 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Jeg følte ikke at jeg hørte til i kristendommen, men hadde et veldig godt forhold til Islam.Jeg følte at jeg ble født i feil religion. Hva var det med islam som var bedre enn med kristendommen? Du sa det skjedde når du var ung, hvordan kom du i kontakt med islamsk lære? Geir Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Hvis du absolutt tror på Allah og Islam, så følger du vel Koranen. I Koranen står det veldig tydelig at man ikke skal gifte seg med noen som ikke er muslim. Hvis du ikke følger Koranen så er det avhengig av hvilket land man er i. Her i Norge er det naturligvis tillat. Dog, hvis du ikke følger Koranen så kan du vel neppe kalle deg muslim. Edit: Koranen 2:221 for de som har tvil på det jeg sier.[/size] Hvem er det som følger koranen og kan kalle seg muslim da? Nettopp. Det er derfor de burde blitt kalt lite analytiske mennesker som tilpasser seg selv helt og fullt på et menneskelig grunnleggende og viktig nivå for ens mentale helse og individets handlinger i den virkelige samhandlende verden, samt alle andre konsekvenser dette måtte innebære, basert på oppspinn, løgn og misforståelser. Kort sagt kan de kalles godtroende idioter. Ta det med ro dere som nå fikke en overvelmende lyst til å trykke på Caps Lock-knappen og bli sint på meg. Jeg har ingenting i mot spirituell tro. Håp er bra. Håp må vi alle ha. Hva du personlig velger å tro på og hvilke svar du får innen deg selv når du leter etter svar på livet og et eventuelt etterliv er ikke min sak. Det som derimot plager meg er at noen velger å leve livet sitt etter en viss bok, som i utgangspunktet beskriver påståtte handlinger som skjedde hundrevis av år tidligere, og deretter velge og vrake litt som man vil ha fra denne boken, og delvis høre på det noen av "lederne" av denne religionen sier tusenvis av år senere. Som om man må holde seg up to date. Dette viser for meg en tankegang som er skremmende. Mennesker med en tankegang som har en høyere sannsynlighet for å påvirke livet mitt negativt enn andre. Stort sett går det bra. Flesteparten av disse folkene mener vel og kommer som regel til fornuftige avgjørelser. Men risikoen for at de ikke gjør det er for høy. Derfor burde man spare seg for å innbefeste barn til en viss religion før hjernen er halvveis utviklet, og heller upartisk informere om at denne informasjonen finnes og argumentere for hvorfor dette er bra eller dårlig når en person er forsvarlig utviklet og erfaren i livet. Religion har gitt oss mennesker veldig mye bra gjennom årene, men nå har det gitt alt godt det kan gi. Religion burde være noe som inspirerer deg innenfra. Noe som får deg til å vise kjærlighet, forståelse, samhold og klokskap. Ikke om å følge visse lover, regler og normer som endrer seg fra tid til annen som man følger blindt i redsel for å havne i helvete. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Religion har gitt oss mennesker veldig mye bra gjennom årene, men nå har det gitt alt godt det kan gi. Religion burde være noe som inspirerer deg innenfra. Noe som får deg til å vise kjærlighet, forståelse, samhold og klokskap. Ikke om å følge visse lover, regler og normer som endrer seg fra tid til annen som man følger blindt i redsel for å havne i helvete. Hva som er ansett for å være kjærlighet, forståelse, samhold og klokskap er også ting som endrer seg med tiden. Vi kan bruke tekstene og læren fra gitt religion til å få en forståelse for hvordan ting var regionalt og kulturelt på tiden tekstene ble skrevet. Men å tviholde på en utdatert jernalder mentalitet eller å tolke denne mentaliteten til den store gullmedalje for å passe inn i dagens samfunn ser jeg ikke noen spesielle fordeler med. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 (endret) Høres litt sært ut i mine ører, jeg mener: hva har endret seg i det bevisste følelseslivet siden tidenes morgen hva angår basisfølelser som kjærlighet, eller verdi av samhold, eller for den del klokskap og forståelse Endret 8. mai 2017 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå