Cherrox Actual Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Hei, godtfolk. Ble anbefalt denne siden av en god venn i forbindelse med at jeg tenker å gå til innkjøp av ny gaming-pc. Jeg har lite erfaring med oppsett av pc'er, da min første og eneste gaming-pc var en ferdigbygget pc fra Komplett, som jeg rent enkelt valgte ut fra pris. Jeg spiller vanligvis Rust, Ark Survival Evolved og andre lignende titler, og behøver en pc som kan kjøre disse uten problem, da min nåværende rigg begynner å slite med disse. Jeg er også ute etter en pc hvor jeg kan kjøre to monitorer (muligens tre, dersom det finnes gode kort som støtter SLI), da planen først og fremst er å benytte pc'en til kampflightsimulatorer som DCS, Arma 3 og lignende. For å gjøre det enkelt, setter jeg opp en liste med ønsker: Må kunne kjøre spill som Ark, Rust og lignende uten problemer - gjerne med øverste grafikkinnstillinger. Må kunne støtte to skjermer. (Tre er ønskelig men absolutt ikke nødvendig i første omgang) Må ha et kabinett med god kjøling, og ikke nødvendigvis vannkjøling med mindre det kommer opp solide argumenter for dette. Budsjett opp mot 20000 riksdaler. Det er ønskelig med billigere alternativer, dersom prisen er langt høyere enn ønsker og krav. EDIT: Det er ikke nødvendig med mulighet for overklokking, da jeg er av den oppfatning at den bruken jeg ser for meg ikke behøver dette.Intel eller AMD spiller ikke spesielt stor rolle, da jeg selv ikke innehar nok kunnskap om forskjeller, fordeler og ulemper ved de forskjellige mulighetene.Jeg behøver fortrinnsvis ikke hverken tastatur, mus eller skjerm. Endret 5. mai 2017 av Cherrox Actual Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 feks noe sånt her: https://www.prisjakt.no/list.php?l=375675&view=l Valgte skylake fremfor kabylake for å spare en slant. De yter 99% likt og har samme IPC osv. Også kan du slenge vifta som er ferdig montert bak, foran på pcen og ha cpu-kjølern montert bak. Et 1080ti er det beste du får i dag. 1 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Ville ha byttet ut kjøleren med NH-D15s også en WD Black harddisk. Ellers så ser listen til han over bra ut. Litt kjedelig og stort kabinett tho. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Har hørt litt ymse om at coffee lake kommer ila august. Kanskje det er noe å vente til det kommer hvis det ikke haster? Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 8. mai 2017 Del Skrevet 8. mai 2017 Det er alltid noe rundt hjørnet. Veldig sjeldent verdt å vente. Gå heller for forslaget til lazyjacket. Da vil du kunne kjøre spillene som du nevner på høyeste settings med en god fps. Lenke til kommentar
Cherrox Actual Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Hjertelig takk for svar, folkens! Det at kabinettet ser litt anonymt ut er ikke noe problem da jeg begynner å nærme meg 30 med stormskritt - og discovifter er forbeholdt nykonfirmantene. Er som nevnt over, litt skeptisk til vannkjøling. Er det denne som foreslås av Noxz? Nå har jeg dog aldri satt sammen en pc før. Jeg har byttet kjølepasta på den jeg alt har, men that's it.Ser dog at det er nok av videoer på youtube som omhandler dette, så det skal jeg nok greie uten de største problemene. Jeg tenker å bestille delene nå når feriepengene kommer på bok - og er derfor åpen for tips i enda en måned. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Ja, det er den Noxz foreslår, er en bra kjøler det. Ville kanskje vurdert den vanlige D15 som kommer med 2 vifter. Da kan du kjøre viftene så lavt at du aldri vil høre vifta. Ville også anbefalt at du kjøper en ekstra gp14 vifte og monterer i front og kobler til viftestyringa. Så du er sikret god luftflyt. https://www.prisjakt.no/product.php?p=3084062 Bygge PC er veldig enkelt, er lego for voksne og finnes mange guider. Du kan også vurdere dette skjermkortet i stedenfor det andre, dette er testa her på hw.no https://www.prisjakt.no/product.php?p=4228955 Les testen/oppsummering her: https://www.tek.no/artikler/samletest-3x-gtx-1080-ti-pa-testbenken/379239 Også gjør deg opp en mening om hvilket kort som passer deg best. Lenke til kommentar
K-DoG7p7 Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Det at kabinettet ser litt anonymt ut er ikke noe problem da jeg begynner å nærme meg 30 med stormskritt - og discovifter er forbeholdt nykonfirmantene. Jeg ville faktisk byttet det Kabinettet med en Fractal Design Define S, Er samme kabinett men Define S mangler de ubrukelige 5,25 tommers plassene som du bare har bruk for hvis du har tenkt å ha DVD eller blu-ray spiller. Define S gir deg mye mer plass innvendig men ser like stilrein ut. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Define S mangler viftekontroller da, det er jo en av ulempene med den, samt hvis du skal ha litt disker. Ellers er jeg enig, er et veldig rent og ryddig kabinett. Lenke til kommentar
K-DoG7p7 Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Vifterkontroller er ubrukelig så lenge du kan plugge viftene på hovedkortet, og hvem førstegangs bygger trenger mer enn 3stk 3.5tommer + 2stk 2.5tommer? 2 Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 Ikke enig, så lenge viftene ikke er PWM-vifter, gir kobling til HK liten til ingen kontroll over viftene. Da er jo den som følger med R5 greit å ha siden den lar deg kjøre på 12v, 7V og 5V, samt at du får ryddet unna disse kablene. Igjen så er nok dette preferanser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå