Mathias Klingenberg Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Slo blant andre Trondheim, Sarpsborg. Raufoss og Rogaland i kampen.Derfor legges Toppindustrisenteret til Oslo Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Industribyen Oslo? Latterlig. Dette er subsidier av arbeidsplasser i Oslo. Senteret må ligge der det er industri og industrikompetanse. Kongsberg, Trondheim, Raufoss, Porsgrunn ol. Uansett. Ingen av bedriftene som nevnes (Telenor, Statoil, Aker, Schibsted og DNB ) utenom Kongsberg er industribedrifter. Supperåd?? 3 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Grunnen til at noe slikt legges til Oslo? Vel, eneste grunnen er ikke at Oslo er det beste stedet, men at alt som bestemmes, bestemmes ifra Oslo og alt som bestemmes, bestemmes ikke ut ifra landets beste, men hva som er best for Oslo. Synd de skal ødelegge mest mulig av landet bare fordi at alt skal sentraliseres og at alt helst skulle ha vært innafor ring 3. Lurer på hvem av de 3 på bildet som tjener mest på at noe slikt legges til Oslo. Endret 5. mai 2017 av meg0709 2 Lenke til kommentar
Stunt Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Resten av landet må snart alliere seg med hverandre, og enes om ulike fagmiljøer sine lokasjoner, og støtte hverandre i kampen mot Oslosstorsentralisering. 2 Lenke til kommentar
Paul Birgensen Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Blir kjekt for dem det, kanskje de får besøk av Harald og Sonja? 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Må flire litt av Oslo-hatet her inne. Det har kanskje sine grunner, men det går jo an å ha litt gangsyn tilbake og vurdere hver enkelt sak for seg selv? 1 Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Må flire litt av Oslo-hatet her inne. Det har kanskje sine grunner, men det går jo an å ha litt gangsyn tilbake og vurdere hver enkelt sak for seg selv? Mye bra i Oslo, men noe kjernepunkt for industri er det ikke. Oslos tyngdepunkt er finans, IKT, offentlig administrasjon m.m. Derfor er beslutningen mildt sagt rar. Du nevner Oslohat. Det finnes nok kun i ditt hode :-) Endret 5. mai 2017 av BG00SA28 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Må flire litt av Oslo-hatet her inne. Det har kanskje sine grunner, men det går jo an å ha litt gangsyn tilbake og vurdere hver enkelt sak for seg selv? Mye bra i Oslo, men noe kjernepunkt for industri er det ikke. Oslos tyngdepunkt er finans, IKT, offentlig administrasjon m.m. Derfor er beslutningen mildt sagt rar. Du nevner Oslohat. Det finnes nok kun i ditt hode :-) Leste du bare overskriften? Dette dreier seg ikke om tradisjonell industri. Det er vanskelig å tolke kommentarene i denne tråden på annen måte, men jeg antar at latskap er et plausibelt alternativ. Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) Må flire litt av Oslo-hatet her inne. Det har kanskje sine grunner, men det går jo an å ha litt gangsyn tilbake og vurdere hver enkelt sak for seg selv? Mye bra i Oslo, men noe kjernepunkt for industri er det ikke. Oslos tyngdepunkt er finans, IKT, offentlig administrasjon m.m. Derfor er beslutningen mildt sagt rar. Du nevner Oslohat. Det finnes nok kun i ditt hode :-) Leste du bare overskriften? Dette dreier seg ikke om tradisjonell industri. Det er vanskelig å tolke kommentarene i denne tråden på annen måte, men jeg antar at latskap er et plausibelt alternativ. Jeg leste hele artikkelen. Industri er industri og ikke telekom, IKT, media, bankvirksomhet, m.m. Du bør forholde deg for god til å beskylde andre for latskap (trolling), når problemet tydeligvis er at du ikke forstår innholdet i begrepet industri og trolig blander det med begrepet teknologi. Endret 6. mai 2017 av BG00SA28 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Må flire litt av Oslo-hatet her inne. Det har kanskje sine grunner, men det går jo an å ha litt gangsyn tilbake og vurdere hver enkelt sak for seg selv? Mye bra i Oslo, men noe kjernepunkt for industri er det ikke. Oslos tyngdepunkt er finans, IKT, offentlig administrasjon m.m. Derfor er beslutningen mildt sagt rar. Du nevner Oslohat. Det finnes nok kun i ditt hode :-) Leste du bare overskriften? Dette dreier seg ikke om tradisjonell industri. Det er vanskelig å tolke kommentarene i denne tråden på annen måte, men jeg antar at latskap er et plausibelt alternativ. Jeg leste hele artikkelen. Industri er industri og ikke telekom, IKT, media, bankvirksomhet, m.m. Du bør forholde deg for god til å beskylde andre for latskap (trolling), når problemet tydeligvis er at du ikke forstår innholdet i begrepet industri og trolig blander det med begrepet teknologi. Jeg antar det er en teoretisk mulighet for at de kun skal produsere tp-kablene, som skal hjelpe med å digitalisere Norge. I så fall er det snakk om tradisjonell industri og ikke IT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå