Gå til innhold

Land med lav skatt og grei levestandard

Anbefalte innlegg

Ja, hva ser det ut som jeg har tenkt til å gjøre?

Jeg har ingen dårlig samvittighet for å nekte snyltere adgang til pengene mine. Norges trygdebudsjett er på nivå med Russlands forsvarsbudsjett. Det sier det meste. Skatt er straff for å skape verdier.

Anonymous poster hash: 1f849...6b6

Snyltere har mange definisjoner, vi har nok to vidt forskjellige. Lykke til i jakten, du blir nok langt mer lykkelig hvor en du havner :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet du at han ikke har gjort opp for seg?

Han har 10 år i arbeidslivet og en formue på 1.4 millioner. Han har ikke tjent nok penger til å ha gjort opp for seg.

Så du kjenner fyren og vet hva han har betalt i skatt på de 10 årene?

Lenke til kommentar

Samvittigheten?

Skal man straffes for at man er flink og sparer? Det burde vel lønne seg å være flink og spare i stedet for å sløse.

I Norge blir man jo straffet for å være flink, mens det skal lønne seg å bruke penger man ikke har.

Flytt ut med god samvittighet du. Kan dessverre ikke komme med noen gode alternativer for hvor du skal flytte men god tur når du finner ut av det og bra jobbet med å spare opp godt med penger!

Takk for støtten. Det er på tide at vi verdiskapere støtter opp om hverandre i like stor grad som sosialistene gjør. Dessverre har sosialistene mye mer tid til å drive aktivisme og spre propaganda, for de er som regel navere.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samvittigheten over å få lov til å beholde penger man har spart opp til tross for allerede høye skatter og avgifter? Nei den bør de fleste sove godt med.

Nei samvittigheten til å forlate de som har jobbet for godene en selv har opplevd i livet, uten å "betale tilbake". Mange glemmer hvor mye man har fått gratis oppigjennom. Dette bør en tilbakebetale i respekt av forfedre og kommende generasjoner. Men det er jo bare min mening :)

De eneste som har gitt meg noen goder her i livet er foreldrene mine. De støtter meg når jeg sier at jeg vurderer å flytte. Pappa er selv hardcore kapitalist.

Men igjen: trollingen din imponerer ikke.

Lenke til kommentar

Vet dere om et land med lav skatt og grei levestandard som det er praktisk for nordmenn å flytte til?

Hvor lenge må man forresten betale formueskat til Norge etter at man flytter?

lav skatt som i lav skatt kontra inntekten, eller lav skatt i land der du ikke har sjans til å tjene stort uavhengig av hvor mye du skatter?

Jeg vil ihvertfall svare Norge på det første.

Lav skatt på alle måter. Inntektsskatten i Norge er ikke spesielt høy, men når formueskatt og masse annet kommer på toppen så føler jeg meg som en melkeku.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg kan matematikk.

Så matematikken din gjør at du kan spå hvor mye han har tjent for å spare opp de kronene? For alt vi vet så har fyren betalt mange titalls millioner i skatt. Du bør legge til "antar" eller noe slik.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

foreldrene hans betalte mes sannsynlig skatt gjennom hele skolegangen hans.

Han har gjort opp for seg ved å være en verdifull samfunnsborger i 10 år, hvor mye mener du han må ofre for et samfunn han aldri har spurt om å ta del i?

Pappa jobbet som en helt, tjente bra led penger som rørlegger. Masse overtid ga fin cash Flow. Mamma var hjemme og tok seg av oss mens vi var små. En nesten like viktig jobb, spør du meg.

Lenke til kommentar

Straffes? Du betaler en ubetydelig sum som bidrar til samfunnet, dem uten eiendom og uten verdier skal få sleppe å bidra like mye da dem ikke har like mye å gi av som den med store verdier og eiendommer. Jeg er sunnmøring og jeg har ingenting imot eiendomsskatt. Virker rettferdig i mine øyner.

Da vet du ingenting om rettferdighet ;)

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Så matematikken din gjør at du kan spå hvor mye han har tjent for å spare opp de kronene? For alt vi vet så har fyren betalt mange titalls millioner i skatt. Du bør legge til "antar" eller noe slik.

Jeg har betalt ca 3,5 millioner i inntektsskatt og en haug av skatter og avgifter på toppen av dette.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Jeg har betalt ca 3,5 millioner i inntektsskatt og en haug av skatter og avgifter på toppen av dette.

Jaja, en håndverker som tjener ca en million i året klager over hvordan samfunnet straffer han. Det er et hardt liv skjønner jeg.

AtW

Endret av Larzen_91
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jaja, en håndverker som tjener ca en million i året klager over hvordan samfunnet straffer han. Det er et hardt liv skjønner jeg.

AtW

Han har aldri sagt at livet er hardt. Han vil bare flytte, hvorfor vil dere alle nekte han det? Er det ikke lov å forlate dette landet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er pinadø kun i norge man ser ned på folk som har klart å skaffe seg formue. Janteloven lever i beste velgående.

Hvem ser ned på folk som har klart å skaffe seg formue? Jeg ser bare ned på folk som har formue og samtidig sutrer over hvor grusomt de har det fordi de må betale skatt :)

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

AtW

Han har aldri sagt at livet er hardt. Han vil bare flytte, hvorfor vil dere alle nekte han det? Er det ikke lov å forlate dette landet?

På samme måte som det er mange folk som har nektet han å forlate landet da? Det er mye som er lovlig, men det kan like fult være sutrete.

AtW

Lenke til kommentar

Skal man straffes for at man er flink og sparer? Det burde vel lønne seg å være flink og spare i stedet for å sløse.

I Norge blir man jo straffet for å være flink, mens det skal lønne seg å bruke penger man ikke har.

Flink og sparer? Tror ikke du vet hvordan kapitalisme fungerer. Samfunnet er tjent med at folk bruker pengene sine, ikke sparer dem.

Derfor har man også intensiver som gjør at det lønner seg å bruke pengene.

Endret av tommelfingerregel2
Lenke til kommentar

Har du opplyst Salvesen om det på PM eller noe? Virker som om han visste noe vi andre ikke gjorde :wee:

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

På samme måte som det er mange folk som har nektet han å forlate landet da? Det er mye som er lovlig, men det kan like fult være sutrete.

AtW

Hva skal det bety?

Så la han flytte, jeg ser ikke problemet. Du sutrer over at noen ikke er liker modellen i landet han bor i og prøver nå å få råd til hvordan han kan gjøre noe aktivt med det.

Det påvirker ABSOLUTT ikke deg, i motsetning til at loven her påvirker han, men allikevel sutrer og syter du.

Endret av Larzen_91
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...