neeeeii Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hei, jeg har litt under 20 dager fravær, alt er dokumentert fra lege, bortsett fra 2-3 dager. Men jeg har ikke over 10% ugyldig i noen fag. Jeg er redd for å ikke kunne bestå, selvom jeg enda ikke har fått noe brev om at jeg er i fare for å stryke. Er det riktig at jeg må få en beskjed om at jeg ligger i fare, eller kan de plutselig en dag si at jeg stryker? Jeg er ingen lating, lider av sosial angst og må presse meg hver dag. Har gode karakterer i alle fag (4-5). Takker på forhånd for hjelp alle sammen! Dette er virkelig noe jeg har tenkt på i det siste. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hadde ish samme fravær som deg, bestod med 6er på tverrfaglig eksamen og fikk læreplass i en av dem beste og største bedriftene til tross for fraværet mitt. Du kan klare det så lenge du ikke gir opp Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Hadde veeeldig mye fravær på VG1 selv, bestod såvidt, men så hadde jeg generelt dårlige karakterer på prøver og innleveringer også. Tok meg sammen på VG2 og fikk lett læreplass, men du bør jo så absolutt senke fraværet ditt, har ikke noe å si hvorfor du er borte, så lenge du er borte jevnt og trutt så er du med en gang mye mindre attraktiv for arbeidsgiver. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 16. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2017 Hei igjen, jeg hater gym og har 25% fravær i faget dette termin. Har ikke fått noen advarsel om at jeg ligger i fare for å ikke få karakter, men kan det hende jeg plutselig får vite neste uke(siste uke) at jeg stryker? Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Hei igjen, jeg hater gym og har 25% fravær i faget dette termin. Har ikke fått noen advarsel om at jeg ligger i fare for å ikke få karakter, men kan det hende jeg plutselig får vite neste uke(siste uke) at jeg stryker? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-fravarsgrense-i-videregaende-skole-fra-i-host/id2505770/ Det som står er at du kan få karakter i spesielle tilfeller hvor inntil 15% av fraværet er udokumentert. Her tar rektor en skjønnsmessig vurdering. Dersom du har 25% udokumentert fravær vil jeg nok dessverre tro at du neppe får karakter i faget. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Hei igjen, jeg hater gym og har 25% fravær i faget dette termin. Har ikke fått noen advarsel om at jeg ligger i fare for å ikke få karakter, men kan det hende jeg plutselig får vite neste uke(siste uke) at jeg stryker? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-fravarsgrense-i-videregaende-skole-fra-i-host/id2505770/ Det som står er at du kan få karakter i spesielle tilfeller hvor inntil 15% av fraværet er udokumentert. Her tar rektor en skjønnsmessig vurdering. Dersom du har 25% udokumentert fravær vil jeg nok dessverre tro at du neppe får karakter i faget. Er dokumentert fravær Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hei igjen, jeg hater gym og har 25% fravær i faget dette termin. Har ikke fått noen advarsel om at jeg ligger i fare for å ikke få karakter, men kan det hende jeg plutselig får vite neste uke(siste uke) at jeg stryker? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-fravarsgrense-i-videregaende-skole-fra-i-host/id2505770/ Det som står er at du kan få karakter i spesielle tilfeller hvor inntil 15% av fraværet er udokumentert. Her tar rektor en skjønnsmessig vurdering. Dersom du har 25% udokumentert fravær vil jeg nok dessverre tro at du neppe får karakter i faget. Er dokumentert fravær Da foreslår jeg at du tar kontakt med noen på skolen din og spør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå