Sarasin Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hei. Strømforsyningen min (EVGA SuperNova G3 750W) har ECO-switch bak. Litt usikker på hva den egentlig gjør, men ettersom den står i et Node 304 kabinett, må jeg bestemme meg for å ha den av eller på. Ønsker en stillest, kaldest mulig rigg, og vil gjerne vite om det da lønner seg å ha den på eller av? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Du slår den av, fordi da går viften kun hvis det er behov for det, men det finner du vel fort ut av? Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Heh, med kabinettet åpent (fordi jeg ikke har tilgang til knotten når dekselet er på), blir det ikke varmt nok til at jeg eventuelt ville merket en forskjell... Mener du at ECO-mode skal være av? Endret 5. mai 2017 av Sarasin Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Du velger selv, jeg pleier å slå den av. Fordi da slipper du viftene støyer. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Trodde det var omvendt - at hvis man hadde den på, så stoppet viftene ved lav belastning? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 En skulle tro at ECO mode er stillest, da stille vifter impliserer kaldere PSU og lavere effekttap Eg skjønar ittno. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Eco Mode (economy mode) skrur ikke på vifta før maskinen oppnår en gitt temp. Stillere når PCen er idle/ikke varm og skrur seg på for å kjøle ned når det trengs. Absolutt trygt og øker levetiden på vifta i psuen EDIT: hvis det er som med Evga G2-ene skrur ikke vifta seg på før den merker en temp på rundt 45 c når du har på eco mode. Uten eco mode tror jeg den begynner å spinne på 25-28 c. Endret 5. mai 2017 av Audun0505 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 Har jo googla og kikka på siverse forum, men et endelig, tydelig klart svar har jeg ikke funnet enda. Slik jeg forstår det er at når eco-mode er PÅ, så stopper viftene totalt ved lav/idle belastning, og setter ikke i gang før en temperatur på 40-55 grader. Spørsmålet er vel kjapt om den blir stillere ved belastning eller ikke? Tenker jo at om vifta går konstant på 25 grader, så vil det ta lenger tid før den treffer "bråkete" nivåer i og med at den blir avkjølt. Meget mulig dette er småting i det store og det hele, og kanskje ikke engang merkbart lydmessig, men hadde jo vært kjekt å vte det endelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå