Cthulhu Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 ASRock DeskMini 110 gir deg godt med valgfrihet.TEST: ASRock DeskMini 110 Series Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hvorfor ikke bedre vifte? Hadde vært bedre hvis AMD kom med slike. Intel nuc er vel like greit bortsett fra lite plass i kabinettet, litt rart det er laptop PSU i et slik kabinett? Nå er vel dette mere som en server, men mistenker den funger dårlig til steaming av film? Usikkert man får plass til 3,5" harddisker i et slik kabinett. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hvorfor ikke bedre vifte? Hadde vært bedre hvis AMD kom med slike. Intel nuc er vel like greit bortsett fra lite plass i kabinettet, litt rart det er laptop PSU i et slik kabinett? Nå er vel dette mere som en server, men mistenker den funger dårlig til steaming av film? Usikkert man får plass til 3,5" harddisker i et slik kabinett. Du kan velge vifte selv så lenge den passer inni der. Det er liten vits for TEK å handle ekstra vifte for å teste denne saken. Det er ikke rart at det er "laptop PSU" da en slik maskin ikke trenger allverden og den er ikke ment for overklokking og andre saker der man trenger et par ekstra W. Nei dette er ikke mer som en server. Dette er en HTPC og vil fungere utmerket til streaming og stuebruk. Det står i artikkelen at det er et par 2,5" plasser inni der, tror du ikke de hadde skrevet det hvis det var en 3,5" plass? Det er heller ikke vits med noe annet da denne ikke er ment som en lagringsmaskin og 2,5" HDD'er er ikke nevneverdig dyrere pr. GB. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Man kunne like godt gå for: http://realan.company.weiku.com/item/mini-itx-power-supply-13999189.html Og en EU plugg i pcen. Selv hadde jeg heller vurdert: Chieftec Compact Series IX-01B Mini-ITX Mini ITX, Supports: 2x 2,5" HDD/SSD Eneste negative man ikke får med usb 3 port på fremsiden. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Hvorfor ikke bedre vifte? Hadde vært bedre hvis AMD kom med slike. Intel nuc er vel like greit bortsett fra lite plass i kabinettet, litt rart det er laptop PSU i et slik kabinett? Nå er vel dette mere som en server, men mistenker den funger dårlig til steaming av film? Usikkert man får plass til 3,5" harddisker i et slik kabinett. Forstår ikke helt hvordan du konkluderer med at denne er en server. Ikke nok diskplass til å være en brukbar server vil nå jeg si. HTPC som 4 3 sier er jeg mye mer enig i. 1 Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Denne hadde vært kjekk om den hadde kommet med minst et utvidelsesspor. Jeg skal mekke meg en ny router nå, og har gått for Antec ISK 300, med et lavprofil 4-porters nettverkskort fra intel, og pfSense Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Selv hadde jeg heller vurdert: Chieftec Compact Series IX-01B Mini-ITX Mini ITX, Supports: 2x 2,5" HDD/SSD Eneste negative man ikke får med usb 3 port på fremsiden. Det der er et kabinett, saken i artikkelen er en barebone. 2 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Finnes det noen som har integrert CPU, Minne og SSD som er billigere? Det "billigste" Mini-PC jeg har funnet ligger på omtrent 5000kr. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Lenovo M93p Tiny er et godt forslag. Så en på finn for 2 lapper for noen uker siden som passer ypperlig til htpc Lenke til kommentar
madammim Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Merk at M.2-kontakten kun har støtte for PCIe SSD, ikke SATA. Hvilke M.2-SSD-er vil passe/ikke passe? Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 120W PSU ? Hvordan kan den klare å kjøre Core i7-7700K som er 130W...? Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 9. mai 2017 Del Skrevet 9. mai 2017 120W PSU ? Hvordan kan den klare å kjøre Core i7-7700K som er 130W...? Kan tenke meg at denne blir clocket en del ned i så fall. Eier en 7700K selv, og kan ikke fatte hvordan en liten kjøleribbe og vifte vil fungere på denne prosessoren. Med Noctua NH-9UB kjøling kunne jeg bare glemme å overklokke, da med standardklokking lå på rundt 70-80C under tyngre drift. Senere oppgraderte jeg til NH-D15 som sikkert er dobbelt så stor som denne barebone-boksen, bare for å presse ut noen ekstra hertz. Med denne ligger jeg på 4,9GHz og rundt 80C ved drift. Uansett, nei, jeg trur ikke man kan bruke denne prosessoren på dette kortet selvom det er støttet, det må i så fall gå veldig ut over noe annet. Varmeutviklingen og strømforbruket vil være for høyt til at dette er noe poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå