Laserflip Skrevet 5. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2017 Jeg trenger Windows XP på en laptop, men microsoft har jo kuttet ut dette for lenge siden og jeg finner ikke noe sted jeg kan få kjøpt det lenger. Vil også unngå sketchy piratsider. Hva er den beste måten å få kjørt Windows XP på? Lenke til kommentar
y tho Skrevet 5. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2017 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85233980 Om jeg kan spørre, hvorfor trenger du Windows XP? Lenke til kommentar
Laserflip Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2017 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85233980 Om jeg kan spørre, hvorfor trenger du Windows XP? Så brukte kopier på finn er eneste løsningen? Hva med emulatorer/virtuelle maskiner etc? Er det for risky? Jeg skal kjøre et diagnoseprogram til bil, som ble spesifikt utviklet for Windows XP. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) https://www.microsoft.com/nb-no/download/details.aspx?id=8002 Prøv denne hvis det ikke er krav om skjermkort, da driverne funger nok dårlig. Man må vel ha windows 7 for det. Microsoft har vel avsluttet support på det. Endret 5. mai 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2017 Eneste måten å få XP på utenom bruktmarkedet er vel å laste det ned. Oppdaterte en laptop for ikke så lenge siden og den måtte aktiviseres over telefon. Det nummeret virket i alle fall. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 6. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2017 Gjetter at det programmet var utviklet for 32bit versjonen av xp. Har du prøvd å installere programmet på en 32bit versjon av W7? Du har en del muligheter under installeringen, som å kjøre installasjons exe fila i kompatibilitetsmodus samt også å lete opp exe filene i programmet etter at det er installert og hake av for at de også skal kjøres i kompabilitetsmodus. Mange gamle programmer kan faktisk funke på W7 på den måten. Men, som sagt, første bud er å installere på 32bit W7. Ellers så går det fint å få tak i xp enda. Jeg har flere isoer som jeg har tatt vare på, har også offline sp for xp. Men du må nok helst finne tak i en eldre brukt laptop å installere på. Ny laptop i dag kan nok være trøblete å få xp til å kjøre på. Så må du selvsagt snoke opp en xp nøkkel fra en gammel maskin, men det skulle sikkert og gå an å finne tak i. Tror faktisk jeg har liggende en gammel maskin med klistrelapp på som det skulle gå an å bruke nøkkelen fra. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2017 Kompatibilitetsmodus funker vanligvis høvelig bra alt etter behov. Det var ikke 100% når jeg testet, men nok til at det fungerte. Opplevde en del timingsproblemer og issues med grafikkoppdatering. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mai 2017 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2017 Jeg har også noen diagnoseprogrammer til bil som krever Windows XP x86. Jeg bruker bare virtuelle maskiner i Windows 10 (x64) for å kjøre de. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 4. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2017 (endret) Jeg har også noen diagnoseprogrammer til bil som krever Windows XP x86. Jeg bruker bare virtuelle maskiner i Windows 10 (x64) for å kjøre de. Jeg har kjøpt f.eks. Windows 2000 (har ikke åpnet den ennå på Ebay, og jeg tror ikke det er noe problem med å få XP også derfra. Det er utrolig hvor mye som finnes på Ebay! Jeg kjøpte også to (kun 1 CD men 2 oblater, de godkjennes av MS) versjoner av XPSp3 på Finn.no tror jeg det var. Jeg holder meg ajour med POS-ready oppdateringer, de eksisterer pga. alle POS-installasjoner verden over som benytter XP og som MS må holde oppdatert en stund til. Endret 4. juni 2017 av rofl2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå