akelbo Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Tremannsutvikleren No Matter ville ikke ta opp kampen mot storstudioet.Indie-spillet Prey for the Gods må bytte navn etter varemerkekonflikt med Bethesda Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Wow dette såg jo hinsidig bra ut! Skikkelige Shadow Of The Colossus vibber her, dette var jeg ikke klar over en gang 2 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Jeg er fullt klar over at en må beskytte merkevaren sin for å unngå å miste rettighetene. Men vil alle spill med navn som begynner på «Prey» være en trussel for merkevaren til Bethesda? Det høres litt ekstremt ut, med tanke på at "Prey" bare er ett ord. Endret 5. mai 2017 av MiSP 6 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Jeg er fullt klar over at en må beskytte merkevaren sin for å unngå å miste rettighetene. Men vil alle spill med navn som begynner på «Prey» være en trussel for merkevaren til Bethesda? Det høres litt ekstremt ut, med tanke på at "Prey" bare er ett ord. De prøvde jo det samme med Notch sitt spill 'Scrolls', pga sitt eget navn Elder Scrolls. Idiotisk oppførsel i mine øyne, alle forstår at de ikke har noe med hverandre å gjøre. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Syk verden, når du blir saksøkt for og ha et ord likt. Det skal bare ikke gå an. 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Forhåpentligvis skifter de navn til Scroll for the Gods. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Prey to the scroll... Dobbelt merkevarebrudd mot Bethesda, fy! Om man kan merkevarebeskytte enkeltord, så vil det jo på sikt begrense språket markant. Prey er et ord som er 700 år gammelt, og så kan Bethesda gå inn og late som om de eier det? Latterlig tankegang; en skam for rettsvesenet og spillindustrien. Endret 5. mai 2017 av Aiven 3 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 http://www.pointandclickbait.com/2017/05/you-look-like-a-melissa-to-me/ Lenke til kommentar
Randalf the Black Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Idiotien fortsetter.. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Wow dette såg jo hinsidig bra ut! Skikkelige Shadow Of The Colossus vibber her, dette var jeg ikke klar over en gang Ikke jeg heller. Bra dem fikk litt oppmerksomhet nå Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Patetisk. Hva er neste? Et spill som heter "give me a call" går ikke fordi Call of duty? Skal dem bak brothers in ARMS saksøke Nintendo? Blæh Lenke til kommentar
...... Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Bethesda begynner å klatre oppover på listen over utviklere jeg virkelig ikke liker. Liker at Prey for the gods ser 100 ganger bedre ut enn noe Bethesda har laget de siste årene. Endret 5. mai 2017 av Tullefanten Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Syk verden, når du blir saksøkt for og ha et ord likt. Det skal bare ikke gå an. Nå er det da ingen som har blitt saksøkt, og No Matter har da virkelig fått valuta for navneskiftet sitt i form av markedsføring. 1 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Bethesda gjør det vanskelig for meg og ville kjøpe spillene dem lager i fremtiden. Lenke til kommentar
Randalf the Black Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Bethesda gjør det vanskelig for meg og ville kjøpe spillene dem lager i fremtiden. I Bethesdas forsvar er merkevareloven helt på trynet på andre siden av dammen. Hvis de ikke hadde reagert kunne det teoretisk sett slått tilbake på dem selv senere, da det er sånn at hvis man ikke slår ned på de minste "overtramp" kan det brukes mot en senere i en eventuell rettsak. Idéen er sånn at for å beholde en merkevare er man pliktet å forsvare den, men det fører til sånt tull som det her at firmaer ikke tørr å la småtteri gli forbi. 2 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Uff... Så hadde vi King (Candy Crush Saga) mot The Banner Saga for en stund tilbake. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Uff... Så hadde vi King (Candy Crush Saga) mot The Banner Saga for en stund tilbake. Tragiske greier. Snart blir man vel saksøkt for å snakke. Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Burde ikke være lov å ta copyright på enkle ord, kun kombinasjon av ord. F.eks Teeth eller Rooster, bør ikke kunne gå ann å copyrighte på grunn av ett enkelt spill. Derimot RoosterTeeth ilag er grunn nokk til å få copyright. Dårlig gjordt av Betatesta. Nå ser det jo bare ut som No Matter Studios har laget ett spill med skrivefeil. Lenke til kommentar
Discord Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Kommer aldri til å kjøpe bethesda spill slik som de holder på. Ødelegger hele spill industrien. Møkkaspils full av bugs lager de eg. Neitakk Endret 7. mai 2017 av Discord Lenke til kommentar
Stig79 Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Skift navn til Prey for the Elder God's Oblivion-Scroll - Episode 1: Fallout in Castle Wolfenstein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå