nor50 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg har ca 10 NAS som jeg ikke behøver å ha på hele tiden. Det blir både bråk, varme, strømforbruk og slitasje. Vurderer å flytte dem litt bort i rommet, og å legge opp en skjøteledning med bryter fra der jeg sitter, sånn at jeg kan "fjernstyre" strømmen på de herfra for å slå de på når jeg må ha tilgang til dem. Men jeg lurer på om de fleste, alle eller noen NAS slår seg på når de får strøm, eller må on/off-bryteren brukes? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Synology lar deg sette opp timeplan. Hva de andre NAS kan tilby av slik funksjonalitet vet jeg ikke, men jeg regner med en slags Wake on lan finnes på samtlige, og mulighet for scripts som slår av NAS på kommando, eller tid. Endret 4. mai 2017 av Thor. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2017 Timeplan er uaktuelt. Er kun ved behov. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Kan du ikke sette opp at diskene skal slåes av etter en viss tid inaktiv? Vil jo løse de fleste problemene. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Som nevnt har vel de fleste NAS i dag spindown-muligheter av disker. Det betyr at NASet står på, men diskene settes i "dvale" etter f.eks. 1 time med inaktivitet. De spinner relativt raskt opp igjen når du prøver å aksessere NASet. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Stemmer for å sette på dvale på nas'et istedet for å slå dem av og på. 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 OK, for sjekke opp dette når jeg får flyttet dem og får ånden da... BTW, jeg har følgende NAS om det har noe å si: Netgear Readynas 104 Zyzel NAS 540 Seagate Personal Cloud Western Digital My Cloud EX4 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Jeg vet at det kanskje blir dyrt, men hvorfor bygger du ikke deg ditt eget freenas eller eventuelt et nas med nok brønner til alle diskene dine? Trenger ikke å koste allverdens og blir garantert mye bedre Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Mye styr med så mange forsjellige NAS? Har Personal cloud selv, og den slår disker i dvale etter en stund så der kan du iallefall gjøre det. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Jeg vet at det kanskje blir dyrt, men hvorfor bygger du ikke deg ditt eget freenas eller eventuelt et nas med nok brønner til alle diskene dine? Trenger ikke å koste allverdens og blir garantert mye bedre Har hverken råd eller kunnskap til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå