Labelle Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hei, Hadde min Caddy 09 Diesel inne på verksted nylig hos en kyndig VW mekaniker som driver selvstendig. Etter oppgjøret ble jeg anbefalt 2 produkter fra produsenten FORTE. Det var ikke produkter han solgte selv men man kunne kjøpe det hos merkeforhandleren. Det ene produktet skulle forebygge cox og problemer med EGR-ventilen og kjøler. Et problem som tydeligvis var på den type motor og bil. Da bilen min har partikkelfilter anbefalte han også partikkelrens. Fikk en veldig tillitt til denne mekanikeren da han virket til å virkelig bry seg om bilene han skrudde på. Lurer likevel på om det er noen som har noe erfaringer med slike tilsettninger. Er det bare humbugg? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Forté er vel en av relativt få produsenter som er å ta seriøst, så jeg ville ikke vært skeptisk til hans råd.Personlig har jeg kjørt i mange år med TriPak bensinbooster på bensinere og QMI sin drivstofforbedrer til diesel (og bensin). Begge to gjør det de lover. Det er min erfaring etter i overkant av 100.000KM med TriPak og rundt 300.000KM på 5-6 biler med QMI. Ingen av de klarer å fjerne dritt i f.eks innsug/EGR, men de forebygger, altså hindrer eller begrenser at det sotes ned. Litt morsomt å ta en brusflaske med diesel med litt vann i, og tilsette noen dråper QMI. Vannet "forsvinner" og dieselen blir litt gulere. Har du mistanke om at det kan være mye vann i drivstofftanken bør en derfor drenere tanken før en bruker dette stoffet, for det kan bli for mye vann for en dieselpumpe... Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Tenkte å bare slenge inn en kommentar at Tunap også har en god del bra produkter. Bruker dette mye i det daglige arbeid og de fungerer uten tvil! Pro-tec har også noe som heter "Diesel aqua system cleaner" som vi bruker og selger, og Pro-tec sine produkter fungerer også. Som "fikse" sier så er Fortè også veldig bra, og som han sier så vil de ikke fjerne avleiringer i innsuget, men forebygger kan forebygge Dessverre er soting av EGR ventil vanskelig å stoppe fra å skje.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå