Krokofanten Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har akkurat skrudd inn en S-ATA Western Digital Raptor 36 GB i boksen og har problemer med å finne disken for å installere Win XP. Hovedkortet er et Asus A7N8X Deluxe. Disken er synlig i RAID/SATA instillingene i BIOS (Silicon Image Sil 3112A), den er også synlig i Windows når jeg booter fra den gamle disken, dvs den finnes i lista over maskinvare, men som sagt, jeg får ikke tak i disken. Noen som har erfaring med slike disker? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har akkurat skrudd inn en S-ATA Western Digital Raptor 36 GB i boksen og har problemer med å finne disken for å installere Win XP. Hovedkortet er et Asus A7N8X Deluxe. Disken er synlig i RAID/SATA instillingene i BIOS (Silicon Image Sil 3112A), den er også synlig i Windows når jeg booter fra den gamle disken, dvs den finnes i lista over maskinvare, men som sagt, jeg får ikke tak i disken. Noen som har erfaring med slike disker? hvist maskinen finner disken....da må du vel formatere den før du kan ta den i bruk tror jeg.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Under installasjonen må du ha en diskett med driverne til sata kontrolleren tilgjengelig. Det står press F2 (eller noe liknende) for å installere drivere til scsi kontrollere i starten av installeringen. Lenke til kommentar
runeh Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Under installasjonen må du ha en diskett med driverne til sata kontrolleren tilgjengelig. Det står press F2 (eller noe liknende) for å installere drivere til scsi kontrollere i starten av installeringen. Trykk F6 for å laste 3. parts drivere Da skal den dukke opp under installasjonen, pass også på og ha den øverst på boot prioriteten i BIOS. Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Under installasjonen må du ha en diskett med driverne til sata kontrolleren tilgjengelig. Det står press F2 (eller noe liknende) for å installere drivere til scsi kontrollere i starten av installeringen. F6 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 JADDA JADDA ! Jeg sa "eller noe slikt" unattended installasjoner gjør at man ikke husker slike små detaljer Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 krokofant, hehe fått det til? Lenke til kommentar
Krokofanten Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Har formatert disken og installert xp, men får ikke satt opp disken som boot disk :/ Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Humm, hadde samme problem... Slo bare av alle andre hardisker i bios, installerte windows, slo så på de andre hardiskene igjen...fix ferdig. Booter som en drøm.. Jeg bruker 2 slike Raptorer da, i raid-0 (striping) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå