Gå til innhold

Serial ATA disk

Krokofanten

Anbefalte innlegg

Har akkurat skrudd inn en S-ATA Western Digital Raptor 36 GB i boksen og har problemer med å finne disken for å installere Win XP. Hovedkortet er et Asus A7N8X Deluxe. Disken er synlig i RAID/SATA instillingene i BIOS (Silicon Image Sil 3112A), den er også synlig i Windows når jeg booter fra den gamle disken, dvs den finnes i lista over maskinvare, men som sagt, jeg får ikke tak i disken.

Noen som har erfaring med slike disker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat skrudd inn en S-ATA Western Digital Raptor 36 GB i boksen og har problemer med å finne disken for å installere Win XP. Hovedkortet er et Asus A7N8X Deluxe. Disken er synlig i RAID/SATA instillingene i BIOS (Silicon Image Sil 3112A), den er også synlig i Windows når jeg booter fra den gamle disken, dvs den finnes i lista over maskinvare, men som sagt, jeg får ikke tak i disken.

Noen som har erfaring med slike disker?

hvist maskinen finner disken....da må du vel formatere den før du kan ta den i bruk tror jeg.. :xmas:

Lenke til kommentar
Under installasjonen må du ha en diskett med driverne til sata kontrolleren tilgjengelig.

Det står press F2 (eller noe liknende) for å installere drivere til scsi kontrollere i starten av installeringen.

Trykk F6 for å laste 3. parts drivere :)

Da skal den dukke opp under installasjonen, pass også på og ha den øverst på boot prioriteten i BIOS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...