Gå til innhold

Coop prøver ut verdens første pantemaskin for batterier


Anbefalte innlegg

 

Rent praktisk, hvordan fungerer dette? Har batteriene en strekkode eller lignende?

Det står der: «Maskinen benytter seg av kamera og såkalt deep learning-programvare for å analysere hva slags batterier kundene legger på.»

 

 

Som ble lagt til i artikkelen på grunn av spørsmålet til 7rich

 

 

Rent praktisk, hvordan fungerer dette? Har batteriene en strekkode eller lignende?

Hei!

 

Jeg la til en setning i saken nå som forklarer prosessen litt:

 

"Maskinen benytter seg av kamera og såkalt deep learning-programvare for å analysere hva slags batterier kundene legger på."

 

Mer informasjon enn det har vi dessverre ikke fått.

 

- Niklas

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Automaten burde gi verdikupong rettet mot oppladbare batterier for batteritypene som finnes i oppladbart.

På den måten ville folk kommet over til oppladbare batterier, istedet for å fortsette med bruk og kast.

Ikea har forresten svinbillige oppladbare AA og AAA batterier (39kr for 4 pakning sisst jeg sjekket).

Kjøpte 48 AAA batterier og 48 AA batterier for flere år siden, aldri hatt behov for batterier siden, helt hærlig, mye mer praktisk.

Lenke til kommentar

Mye annet en bør få folk til å resirkulere før en drastisk setter opp panteavgiften

Er f.eks ikke pant på flasker kjøpt på polet

Det er "gratis" å lever papir og plast, men en får ikke noe for det, så masse går i restavfallet, dunken "må" uansett fylles opp

Panteautomaten for batterier er et reklamestunt og jo, kanskje det blir utbredt etterhvert, men det er mye enklere å bare hive det i restavfallet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Rent praktisk, hvordan fungerer dette? Har batteriene en strekkode eller lignende?

 

De gjør som deg og meg, leser teksten på batteriene. I tillegg til andre metoder også, sikkert.

Lenke til kommentar

Nok et genialt påfunn fra Coop. (Ironi).

Coop har mottak for sparepærer inne i lokalene, så knuser folk pærene i beholderen slik at kvikksølvdamp siver ut. Da skal lokalet evakueres og luftes ut.

 

Skal Coop ta ansvaret for at folk oppfører seg slik?

Men ja, beholderen for akkurat lysstoffrør bør være utendørs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...