Niklasp Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Coop prøver ut verdens første pantemaskin for batterier Lenke til kommentar
Populært innlegg Kikert Skrevet 4. mai 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. mai 2017 Det var på tide. Kudos til Coop 12 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Nok et genialt påfunn fra Coop. (Ironi). Coop har mottak for sparepærer inne i lokalene, så knuser folk pærene i beholderen slik at kvikksølvdamp siver ut. Da skal lokalet evakueres og luftes ut. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Rent praktisk, hvordan fungerer dette? Har batteriene en strekkode eller lignende? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Fantastisk! Får Coop Extra også disse? Så håper jeg alle andre kommer etter . Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Rent praktisk, hvordan fungerer dette? Har batteriene en strekkode eller lignende? Mulig de gjør som de gamle panteautomatene og scanner/veier dem. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Krone stykk!, blir nok ikke og levere batterier til resirkulering lengre nå i påvent av at systemer er oppegående Endret 4. mai 2017 av Nautica 1 Lenke til kommentar
mommotexx Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Rent praktisk, hvordan fungerer dette? Har batteriene en strekkode eller lignende?Mulig de gjør som de gamle panteautomatene og scanner/veier dem. Men vil dette funker på cr-2032 batterier? Står det vil funke med alle batterier? Batterier har forskjellig vekt, og ingen strekkode /: 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Rent mekanisk sett ser jeg for meg et system lik gamle spilleautomater hadde. Ei renne for 1, 5, 10 og 20 kr hver, og så blir de telt opp. Ellers kan nyere systemer bruke kamera/sensorer for å telle opp batteriene. Både mekaniske og elektroniske teknologier eksisterer og er i bruk allerede i dag. Uansett et fint tiltak for å få vekk unødvendig forurensing. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Helt enig. I stedet for å øke panten på flasker, som MDG vil, hadde dette faktisk hatt en reell virkning. Helt ærlig. Hvor mange av oss er det ikke som kaster batterier i resavfallet i stedet for å levere de inn? Jeg har synda der selv til tider. Vi er i verdenstoppen når det gjelder flasker og bokser allerede. La oss si en lovpålagt pant på femti øre. Nok til at folk gidder å pante batteriene, men likevel ikke mer enn at vi bare hadde blitt littegrann mer var på batteriforbruket vårt 4 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Tvang er ikke en god metode. Sett heller ut mottak ved innkjørsler til byggefelt og i hver bydel. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Jag undrar lite på hur detta kommer påverka priset. De billigaste batterierna som många köper kostar ju inte långt mer en en krona per styck. Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Rent praktisk, hvordan fungerer dette? Har batteriene en strekkode eller lignende? Hei! Jeg la til en setning i saken nå som forklarer prosessen litt: "Maskinen benytter seg av kamera og såkalt deep learning-programvare for å analysere hva slags batterier kundene legger på." Mer informasjon enn det har vi dessverre ikke fått. - Niklas Lenke til kommentar
jornl Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Helt enig. I stedet for å øke panten på flasker, som MDG vil, hadde dette faktisk hatt en reell virkning. Helt ærlig. Hvor mange av oss er det ikke som kaster batterier i resavfallet i stedet for å levere de inn? Jeg har synda der selv til tider. Vi er i verdenstoppen når det gjelder flasker og bokser allerede. La oss si en lovpålagt pant på femti øre. Nok til at folk gidder å pante batteriene, men likevel ikke mer enn at vi bare hadde blitt littegrann mer var på batteriforbruket vårt Søppelkassene er fulle av tomflasker. Øk panten til 5 kr for små og 10 for store! Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Wow! Jeg er imponert! :-) Lenke til kommentar
Varog Kervarec Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Nok et genialt påfunn fra Coop. (Ironi). Coop har mottak for sparepærer inne i lokalene, så knuser folk pærene i beholderen slik at kvikksølvdamp siver ut. Da skal lokalet evakueres og luftes ut. Greit nok at troverdigheten til selskaper blir rammet av dine forutgående, negative erfaringer med dem. Men synes du det er rimelig å dømme dette initiativet nedenom og hjem på basis av at noe helt annet en helt annen gang kanskje slo feil? Endret 15. mai 2017 av Varog Kervarec 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 "Deep learning". Det nye moteordet etter "Big Data". 1 Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Rent praktisk, hvordan fungerer dette? Har batteriene en strekkode eller lignende? Det står der: «Maskinen benytter seg av kamera og såkalt deep learning-programvare for å analysere hva slags batterier kundene legger på.» Lenke til kommentar
lordmyrland Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Tar disse i mot vanlige alkaliske batterier også? Som kan gå i vanlig søppel som metallavfall. Eller er det bare batterier som inneholder miljøgifter panteordningen er beregnet på (oppladbare- og knappcellebatterier f.eks.)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg