1976kjell Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hei Kjøpte i Februar i år denne Scorpioen En 2.9i Ghia, og kjørte fra Gardermoen til Harstad uten problemer. Skulle prøve å starte i dag, men uten hell Info: Batteriet er bare noen måneder gammelt, bilen hadde stått til lading i 2-3 dager med en smartlader, målte 12.7 volt. Ingenting annet enn å bytte lyspære for girspaktallene er utført etter at bilen ble kjøpt Kun displayet på CD spilleren slukkes når man kommer til et viss punkt når man vrir nøkkelen. Lysene i dashbordet ellers og lysene exteriørt lyser bra. Så jeg tror ikke det er jordingsfeil. På videoen høres et klikk hver gang man kommer til viss punkt når man vrir nøkkelen, virker som det er inni dashbordet på passasjersida, er det startreleet, eller noe annet? Video: Noen tips om hva det kan være hadde vært fint Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Enten dødt batteri eller bare dårlig kontakt. Prøv å ta av polene og rengjør de. Har brukt varmt vann for å fjerne irr, men vet ikke om det er "riktig" Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Prøv å måle spenninga på batteriet idét du prøver å starte. Hvis spenninga ikke synker under 12-12,5V kan du være sikker på at starteren ikke slår inn i det hele tatt. Andre kjerringråd er å banke på starteren med et kosteskaft eller noe mens man prøver å starte. Lenke til kommentar
1976kjell Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Målte spenninga i går, det var 12.7, uten forsøk på å starte. Skal sjekke i dag om den aktuelle "feilen" er at jeg ikke har holdt bremsepedalen inne Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Ikke det beste elnettet på scorpio. Hadde selv en 88mod 2.9 og alle lysene i dashbordet blinket som ett juletre var og gjennom 3 dynamoer på de årene jeg hadde bilen. Men virker her som at starteren er kaputt eller at ledningene til den er dårlig. Har du automatgir må du kansje holde inne bremsen (min var ombygd til manuell så trengte aldri det selv) Forøvrig burde du sjekke ut Ford Club Norway sitt forum. Der er en stor mengde entusiaster som kan disse motorene og bilene ut og inn. Lenke til kommentar
1976kjell Skrevet 5. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2017 Fikk testet ut i dag. Det hjalp å bevege på girspaken. Fikk start i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå