Gå til innhold

Nokia Mediamaster 9602

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tuneren av en kompis for litt siden og har problemer med TV-guiden. Den viser kun det programmet som pågår pluss neste program på de forskjellige kanalene. Nå påstår kameraten min at den skal vise programmer mye lenger frem i tid, til og med noen dager fremover. Stemmer det, eller går han rundt i drømmeland?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å la den stå i flere timer bare for å være sikker, men den viser kun info om programmene som går i øyeblikket og neste. Kameraten min påstår hardnakket at det må være noe galt, men jeg skjønner ikke hva det kan være :(

Er det noen andre som har samme tuneren?

Lenke til kommentar

Har du montert opp parabolen nå nettop, eller har paraboleskjermen stått der en stund?

Har du kjørt en nullstilling på den, slik at den stiller inn alle kanalene på nytt?

Kan være at tuneren ikke får helt bra signal på den kanalen den lytter til for å få den infoen du vil ha.

Evt, kan det være at de har kortet inn på hva som skal sendes. Akkurat det vet jeg ikke.

Men kan hende at det er skjedd i og med at svært få har den tuneren lengre, og at det tidligere tok så lang tid, pga den enorme mengden med data som skulle sendes.

Korter de ned på antall dager som skal vises = Mindre data som må sendes.

Lenke til kommentar

Jeg har nullstilt den et par ganger uten at det hjelper noe. Jeg satt opp parabolen for et par mnd siden og jeg brukte først tuneren til Canal Digital som fulgte med i pakka. Der funket guiden som den skulle, men den tuneren er så kjip på så mange måter at jeg heller vil bruke Nokia'n.

Indikatoren viser ca. 85-90% signalkvalitet, så det skulle være bra nok vil jeg tro.

Jeg spurte en som jobber på Expert, og han sa at det kun var program-guiden i Canal Digital sine tunere som kunne vise mer enn to program frem i tid. Ikke engang Force tunere kunne det sa han. Jeg har så lite greie på dette så jeg ville ikke motsi han, men dette må vel være sprøyt??

Lenke til kommentar

Det kan være noe i det han Expert fyren sier. Alle tunere skal kunne klare "now + next" EPG, da dette er en del av DVB standarden. Men leverandørene (Canal+, Viasat) har i tillegg sine egne systemer for utvidet informasjon. Du må ha en MediaHighway tuner for å kunne motta Canal Digital tjenester. Viasat har et annet system.

Lenke til kommentar

Det med at Force ikke takler lengre fremover er i alle fall bare sprøyt.

Han kan tydeligvis ikke bruke den.

Men når det kommer til de andre så sendes programguiden til Canal Digital tunerene på en egen "kanal".

Hvis man har en Media Higway (MHW, er operativsystemet som Canal Digital tunerne bruker) og stiller den inn på 1 grad vest, så vil en den kanaler dukke opp som er rene softwarekanaler.

Hvis de som sender disse kanalene har gjort endringer på hva som sendes, kan det forklare at 9602'en ikke lengre viser flere dager fremover.

Har du lest manualen for å se på fremgangsmåte for hvordan dette skal gjøres?

Ellers, hvilken softwareversjon har tuneren?

Og til sist, du bruker den knappen det står GUIDE på?

Lenke til kommentar

Ifølge Nokia så har jeg siste software TR2.5, det er det som vises i displayet når jeg fyrer tuneren. Jeg får også beskjed om at jeg har siste versjon når jeg prøver å oppgradere via menyen i tuneren.

Ja jeg bruker guide knappen :thumbs:

Har også lest bruksanvisningen hvor det står:

Avhengig av programvareversjonen i Mediamaster, kan det hende at du har en 7-dagers TV-guide. Hvis ikke, har TV-guiden de samme funksjonene som Radio-guiden. Alle mottakere vil imidlertid få en 7-dagers TV-guide sammen med framtidige programvareversjoner.

Hvis du har en 7-dagers TV-guide, er det mulig å se informasjon om de kommende programmene for de neste 7 dagene.

Du endrer dato (øverst i menyen) med dobbel pil opp/ned-knappene. Bruk opp/ned/venstre/høyre-knappene for å flytte deg mellom menyer og innenfor menyer.

Jeg kan bevege meg rundt i guiden akkurat som beskrevet her men det er som sagt kun programinfo for now + next som vises. Går jeg noen timer eller dager fremover så er det blankt. :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...