PoleCat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 * Gammeldags * Umoderne * Pinglete (tynn og spinkel) * Alt for ofte brukt * Irriterende (annoying) å lese * Rendrer ikke bra * Når en skriver i bold eller italic ser det helt på trynet ut. * Hvorfor bruke Times når en kan bruke nesten hva som helst annet? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) gammeldags: kan være possitiv om du vil ha et gammeldags utrykk umoderne..det samme pinglete: Mulig formen er slik for best å skille bokstavene fra hverandre, siden den er mest lesbar. For ofte brukt: nettop derfor er den mest lesbar..folk kan skrifta irriterende: da må jeg velge en anen skrift for din målgruppe om du mener det. kjekt å vite. rendrer? åssen da? bold italic stygt: igjen må jeg ikke bruke det til din målgruppe. Ikke for å krangle men når du spør hvorfor sier jeg fordi det er det mest lesbare. (faktum) Bare artig å diskutere litt Endret 5. desember 2003 av Åsmund Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Kan noen si hvorfor de ikke liker times?Jeg kan ikke si på en presentasjon at jeg gjorde det og det fordi jeg syns eller følte...Jeg må vite. Si at du velger Garamond foran Times, da trenger du ikke si hvorfor du valgte Garamond, men hvorfor du valgte en font med seriffer. Du trenger bare nevne skriftsnittet i en setning eller to og heller snakke om gruppen. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Ja. Tenkte på femtidige presentasjoner, eller produkter i det hele tatt. artig å vite. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg, og mange med meg synes rett og slett bare at den er dritstygg. Jeg oppfordrer bare folk til å finne andre alternativer, om du ikke vil det, ja da vil du vel ikke det da. Men jeg synes du tar feil. Punktum. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg synes Times New Roman ikke er så veldig pen, og den er forsåvidt fryktelig mainstream. Jeg ville kanskje brukt Garamond, den liker jeg mye bedre. Synes forsåvidt at det ikke gjorde noe med stor bokstav etter komma i Sunne, Gode, Friske. Kanskje bare meg, men jeg synes at forfatternavnet var trøtt framstilt. Klart, det skal ikke være et fyrverkeri av farger og slikt på forfatternavnet, men fargeharmonien blir på en måte litt ødelagt når det plutselig kommer noe svart inn (ser bort i fra skyggen). Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 øsnk meg lykke til. reiser nedover til skolen nå for å snakke om det i 15 min. pressenterte det for mamma og det tok 5 min... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 LYKKE TIL! Det går nok kjempebra skal du se. Men Times suger! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 /me hater times new roman uansett.. begynt å skrive stiler/innleveringer @ skulen med verdana også Lenke til kommentar
designerus Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg synes at enkelte personer her er for radikale og barnslige når det gjelder valg av skrifter. Times er beregnet for trykksaker og oppfattes veldig lett med øyne. Når arve87 sier at han hater Times uansett, og at han har begynt å skrive stiler/innleveringer med Verdana, forklarer dette hans kunnskaper ang. typografi og lingvistikk. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 He he, jeg skriver med verdana jeg og... Men må være bitte littte granne enig med at Times.. ikke passer så perfect til web.... Verdana, tahome, trebuchet og pixel fonts er somregel nydelige! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 He he, jeg skriver med verdana jeg og... Men må være bitte littte granne enig med at Times.. ikke passer så perfect til web.... Verdana, tahome, trebuchet og pixel fonts er somregel nydelige! Arial/Arial Gothic/Arial Narrow passer også til mer elegante sider. Times skal kun brukes på trykk. Helst ikke der heller. Det er min klare mening. Bruk heller Georgia/Garamond o.l. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) MEN dere kan ikke være uenige i at om du skal skrive en bok til bestemor som leser bedre times, da bruker du times. Altså gå etter målgruppe. Som med alt annet. Ikke la egne meninger være i veien. Litt enig der designerus. enkelt sagt. skal jeg gi mamma en julepresang så gir jeg ikke et nettverkskort. Endret 5. desember 2003 av Åsmund Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 MEN dere kan ikke være uenige i at om du skal skrive en bok til bestemor som leser bedre times, da bruker du times.Altså gå etter målgruppe. Som med alt annet. Ikke la egne meninger være i veien. Litt enig der designerus. enkelt sagt. skal jeg gi mamma en julepresang så gir jeg ikke et nettverkskort. Hva er dette for noe? Komme tilbake etter endt framføring og ikke si noe om hvordan det gikk? Er det mulig... Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 jo...det gikk ikke så aller verst..Jeg får sikkert 3. Jeg kan bedre men jeg fant ikke boka der det står fagutrykk og jeg har ikke fått med meg nokk i timene. Var noen spørsmål på slutten jeg ikke kunne svare på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå