Sandraker Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hei, Er skeptisk til kombinasjonen med glovarmt vann og billig plastikk, og er derfor på utkikk etter en litt mer gammeldags og solid vannkoker. Jeg sliter i midlertidig å finne noen vannkokere uten innvendige plastdeler som selges i Norge; er det noen som vet om noen modeller? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Er det kun elektrisk vasskokar du er ute etter eller har du induksjonsplatetopp og kan vurdere ei kanne utan varmeelement? Etter at eg fekk induksjonsplatetopp slutta eg heilt å bruke den elektriske vasskokaren. Det går minst like fort å varme vatn på platetoppen, tar mindre plass, ser finare ut og ein kan unngå plastikk. No er eg ikkje så bekymra for kombinasjonen varmt vatn og plastikk i vasskokarar, men metall og evt. håndtak i tre ser jo fint ut. Endret 4. mai 2017 av Zeph Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 4. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2017 Har dessverre ikke induksjonstopp, så foretrekker en elektrisk variant. Men tar det selvsagt til etterretning, om jeg ikke finner noe så går jeg for å varme vann på gamle måten. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hva mener du med sliter? Sliter som med å bruke google? Fant en hel haug av de. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Kenwood kMix er stort sett utført i metall. Tror ikke det er mye plast som er i kontakt med vann der. La Cafetiere er også utført i metall. De koster jo stort sett noe mer enn 199kr, men man får ofte den kvaliteten man betaler for. Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 4. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Hva mener du med sliter? Sliter som med å bruke google? Fant en hel haug av de. Tipper de fleste av de du har funnet er utført i metall utvendig eller lignende. Gjennomførte modeller med metall innvendig uten plastikkdeler er særdeles vanskelig å oppdrive, sannsynligvis pga. ekstrakostnaden ved produksjon. Kenwood kMix er stort sett utført i metall. Tror ikke det er mye plast som er i kontakt med vann der. La Cafetiere er også utført i metall. De koster jo stort sett noe mer enn 199kr, men man får ofte den kvaliteten man betaler for. Tusen takk, skal se nærmere på de! Har du erfaring med noen av dem forresten? Endret 4. mai 2017 av Sandraker Lenke til kommentar
Flin Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Noen av de har plast deler, men fant noen som ser ut til å være 100% metall og mange der kun lokket er i plast. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Tør jeg spørre hvorfor du er skeptisk til vannkoker i plast? Selv ville jeg vært mere skeptisk til en i metall da det leder strøm. Endret 7. mai 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 (endret) Tør jeg spørre hvorfor du er skeptisk til vannkoker i plast? Regner med at det er pga. ikke bra ting i plasten som kommer/kan komme i vannet, f.eks. BPA https://no.wikipedia.org/wiki/Bisfenol_A Litt vanskelig å se, men denne ser ut til å være kun metall https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/HD9322/philips-vannkoker-borstet-metall-2200w-kobber Uansett så har jeg sett nesten fler vannkokere av metall enn plast da kun de billiggreiene er av plast. Metallkokere er ikke spesiellt mye dyrere enn plast og selger bra pga. at det ser mye bedre ut. Edit; De har godt utvalig i de fysiske butikkene så det er vel bare å ta en tur og titte litt Endret 7. mai 2017 av 4 3 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Hva med ei induksjonsplate til 800-1000 kr og en vannkjele med helletut? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Plast tåler litt mere enn 100 grader altså. Og varmeelementet slår seg stort sett av umiddelbart når koketemp er oppnådd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå