Gå til innhold

TEST: Sony Xperia XZ Premium

Anbefalte innlegg

"Ekstremt god menyflyt og brukeropplevelse".

Dette har dere nevnt så og si på alle toppmodellene til Sony.

Kjøpte Z1 - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z3C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z5C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

På kjøpet fikk jeg også evig mas fra bloatwaren på mobilen.

Har siden mistet all tillit til hw.no sine mobiltester.

Jeg vet ikke helt om jeg kjøper den der altså, så du var ikke fornøyd så du kjøpte en til, også var du heller ikke fornøyd så du kjøpte en til? Lukter litt rart av dette må jeg si, eventuelt har du VELDIG dårlig bedømmelse i og med at du bare bilndt har kjøpt sony når du har vært såpass misfornøyd hele 3 gen når det er så mye å velge i mellom. Nei , jeg har hatt alle de du snakker om (Z3) og kjenner meg ikke igjen, med untak av treg kamera app. Jeg vet ikke hva som er verst, om du lyver i kommentaren din, eller om du faktisk har fortsatt å kjøpe en merke du tydeligvis ikke er fornøyd med.

Jeg har kun hatt toppmodeller og byttet mobil nesten årlig siden jeg fikk HTC Magic i 2009, riktig nok kun android og windows frem til 2016.

Skal sies at jeg hadde andre telefoner i mellom disse 3 Sonyene også. Jeg prøver å holde meg objektivt ovenfor merkene og utelukker ikke Sony bare fordi Z1 var råtten. Skal nevnes at Z1 var "første" vanntette, så det var ++ i boka den gangen.

Men ja, det tok meg 3 sonyer før jeg våknet opp.

Nå har jeg iphone 7, og det kan trolig bli første telefonen som varer mer enn 1 år for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Vi har laget en video av bildene dine, uten at du har spurt oss om det. Vi har samtidig brukt 13 % av batteriet ditt på denne jobben du ikke ville at vi skulle gjøre. Og du har nå 2 GB mindre lagringsplass." Hilsen Sony Xperia App.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Sony Xperia Z5 Compact en stund. Verste telefonen jeg har hatt. De bruker oppdateringsappen "Whats new" til å sende usolisitert spam som ikke kan fjernes og den kommer med masse søppelapper. Å åpne kameraet tar ca et halvt minutt. Gørrtrege på oppdateringer er de også.

Nå er det S8+, aldri mer sony.

Har nå aldri opplevd at det tar et halvt minutt å åpne kameraet på noen Sony jeg har hatt. På XZs tar det ca 1 sek.. At Sony er trege med oppdateringer stemmer vel heller ikke helt. Var vel den første som kom med Android 7.1. Har du sovet i timen?

• Liker 3
Lenke til kommentar

La oss ikke bli lurt av Sony her. Dette er en plast telefon. Ja, det er helt sant. Utenom skjerm og metall dekselen bak, er resten av telefon lagd av nylon (samme som XZ). Det betyr at den føles billig i bruk.

Plast hører ikke hjemme på en telefon til over 7000kr.

Hahaha... Du sier at den har metall-deksel bak ja, og at den er lagd av plastikk. Haha. Det er glass bak og hele kroppen på mobilen er 3 stykk diamantslipt aliminium. Du forvekslet den nok med Sony Experia XZs (som forresten koster 5300kr.)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt Sony en stund nå og stort sett vært fornøyd, men etter oppdateringen til Android 7.0 på Z5 compact har jeg mistet troen på Sonys software-avdeling.

Android 6 var bra. 7 er full av bugs som det ikke virker som kommer til å bli rettet med det første. Wifi slutter stadig å virke, wifi-tale virker bare en kort stund etter reboot og endel apper oppfører seg snålt.

Mitt inntrykk av Sony er at de er veldig gode på hardware, men setter av svært lite ressurser til å støtte softwaren på eksisterende produkter.

Det gjelder telefoner, kameraer, videoredigerings-software og bilstereo.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg iphone 7, og det kan trolig bli første telefonen som varer mer enn 1 år for meg.

Jeg ligger i sengen og leser dette på en omlag tre år gammel Z3 Compact. Jeg ligger og leser det fordi jeg vurderer å bytte telefon, da batterilevetiden og internminnet begynner å slite.

Problemet er at få telefoner fra Sony har noen form for trådløs lading lenger. Jeg elsker magnetladingen på denne.

Men, poenget var - du greier fint å ha en Sony lenge. Handler om bruk og stell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde Sony Xperia Z5 Compact en stund. Verste telefonen jeg har hatt. De bruker oppdateringsappen "Whats new" til å sende usolisitert spam som ikke kan fjernes og den kommer med masse søppelapper. Å åpne kameraet tar ca et halvt minutt. Gørrtrege på oppdateringer er de også.

Nå er det S8+, aldri mer sony.

Samsung Galaxy S8+ kjører Android 7.0, som er utdatert programvare... Har du en eldre Sony mobil i X- serien er den mest sannsynlig oppdatert til Android 7.1, selv om produktet kan være mer enn et år eldre enn den nye Galaxy S8+. Det er Samsung som er trege med oppdateringer, og til med selger toppmodeller med utdatert programvare. Og dersom du på nåværende tidpunkt har en Samsung s7 eller s7 edge vil den fortsatt kjøre Andriod 6, som er en enda eldre programvare... Sony er egentlig ganske raske med å oppdatere programvare :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for fin gjennomgang!

Synes denne ser ut som noe jeg er nødt til å oppgradere min Z5 til ?

Må bare nevne et par ting som jeg mener er grunner til å handle Xperia som jeg føler det er lite fokus på:

1. Mulig å slå på hanskemodus som funker helt utmerket.

2. Dobbeltapping for å skru på skjermen. Genialt f.eks. i en sykkelbag på styret/rammen.

3. Innebygget støyreduksjon - kjøp hodetelefoner som støtter dette og du slipper å lade dem - telefonbatteriet gir strøm. Selv ned i 500 kroners klassen fungerer dette meget bra!

4. Tåler en runde vann - mye hype tidligere, men mindre snakk om det i det siste i forhold til iPhone.

5. Remote spilling fra Playstation.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

det er vel ikke så mye forskjell med xzs permium og z5 premium .og dem har like bra skjermer og lyden på z5 premium er bra lyd på og bare at xzs premium er litt raskere en z5 premium ,og har hdr og litt mere mine på 64 gb .ellers så sunnens dem er like .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...