Kurt Lekanger Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Sprer seg raskt: Sofistikert phishing-angrep rammer Gmail- og Google Docs-brukere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Denne metoden er prikk lik en phishing-kampanje som gikk for 5-6 år siden. Dejavu. Lenke til kommentar
pitrh Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg er visst en av de utvalgte få som ikke har fått denne. Ingenting på gmail-kontoen jeg bruker til G-ting, men heller ikke i mailboksene jeg ser på de systemene jeg kjører selv. Det kan selvfølgelig skyldes at jeg ikke er interessant nok til at noen skulle gidde å prøve å phishe, men det kan også være at dette er et eksempel på slikt som ble effektivt stoppet av grålisting. Derfor har jeg veldig lyst til å se Received:-headerne på så mange som mulig av disse meldingene, i den grad slikt er bevart noe sted, slik at jeg kan sjekke mot de gråliste-dumpene jeg har fra den aktuelle perioden og verifisere i hvilken grad det i det hele tatt ble forsøkt mot noen av mine brukere. Et tidligere mye omtalt angrep ble effektivt stoppet akkurat av grålisting (se bloggposten om "voicemail"-angrepet, http://bsdly.blogspot.no/2016/08/the-voicemail-scammers-never-got-past.html). Så gi meg gjerne et ord om du har noen slike data du har lyst til å dele. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå