Gå til innhold

Windows 10 S-enheter er låst til Edge og Bing

Anbefalte innlegg

Ser virkelig ikke problemet. Men folk skal klage over hver minste ting.

Jeg forstår godt at de "låser" deg til edge, da det gir ganske mye bedre batteritid sammenlignet med chrome fks. Jeg tror også S er "lettere" i bruk enn vanlig windows. Så de er vel nødt å ha det slik for å møte kravene til 14t battertid. 

Er bare å installere Pro hvis man vil ha flere muligheter.

Det finnes ganske mange andre laptoper der ute, og hvis det plager folk her inne at den har så mange begrensninger, så har du vel allerede svart på at denne laptopen ikke er noe for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vurdere Mac da hvis dette kommer på normale Win-versjoner også...

Jobber for Google og bruk av Chrome er påkrevd.

Eventuelt så kan Firefox og Google putte nettleserene sine i Store.

Lenke til kommentar

Her er et gratis operativsystem til din pc. Det følger med nettleser gratis. Alle andre selskaper må gjerne lansere nettleser som passer til dette systemet. Dersom du ikke liker det gratis systemet kan du gjerne kjøpe et annet system

Kan du enkelt oppgradere 10S til standard?

I såfall kan 10S anses som en gratis demo. 

Lenke til kommentar

Microsoft lager egen programvare og bør selvsagt kunne sette Bing til standard søkemotor og Edge til standard nettleser. Det er da bare for Mozilla og andre å lage et godt OS, så kan de gjøre det samme selv.

Og vi som kunder bør selvsagt kunne poengtere at det er latterlig, og en grunn til å holde seg unna produktet.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus. Nå må folk forstå hva dette er. Windows10S er et billig variant av Windows, og ett av hovedformålene er å konkurrere med ting som Chromebook. Videre vil det mot slutten av året komme ARM-baserte Windowsmaskiner, og i så måte kan man nesten tenke seg W10S som et nettbrett OS. Man vil altså kunne få billigere Windows devicer i forskjellige formater, og for mange vil dette være tilstrekkelig.

Jeg utfordrer dere, skift default nettleser i Chrome OS og iOS.

Når MS lager billigvariant av sitt OS, ønsker de naturligvis å ta det igjen på tjenester.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg utfordrer dere, skift default nettleser i Chrome OS og iOS.

Fra: http://www.logicalfallacies.info/presumption/tu-quoque/

Explanation

The tu quoque fallacy is committed when it is assumed that because someone else has done a thing there is nothing wrong with doing it. This fallacy is classically committed by children who, when told off, respond with “So and so did it too”, with the implied conclusion that there is nothing wrong with doing whatever it is that they have done. This is a fallacy because it could be that both children are in the wrong, and because, as we were all taught, two wrongs don’t make a right.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Viktig å påpeke at Microsoft kun kopiere Google da dette er likt i Chrome OS. (Men man kan bytte søkemotor i Chrome OS)

Men fint om EU kunne slått ned på begge to syns nå jeg.

Windows 10 S kan jo oppgraderes til PRO som ikke har noen restriksjoner. På mange måter betyr det at de kan konkurrere med Chrome OS og OS X uten å lage to forskjellige versjoner som det Windows RT var. Og alle problemene det medførte.

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig å kreve at man skal kunne fritt velge nettleser på Chromebook.

Chromebook ble ikke presentert som et OS man kan kjøpe for PC, men en nettleser med integrert skjerm og tastatur.

I etterkant har det kommet apper som kan kjøre på Chromebook, slik at man kan bruke den til noe fornuftig uten internett.

Lenke til kommentar

Det er tilbud ut året å oppgradere til standard Win 10. Det koster 500 kroner, og det er ikke så ille.

Du kan oppgradere til Win 10 Pro når som helst. Jeg har sett prisen satt til $49; det kan vel hende det blir 500 kr i Norge.

Er du student eller lærer kan du få oppgraderingen gratis ut året.

https://www.theverge.com/2017/5/2/15517708/window-10-s-upgrade-devices-windows-10-pro

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...