Gå til innhold

Nikon coolpix 3100 batterikapasitet

Anbefalte innlegg

Har et Nikon coolpix 3100 som jeg synes sluker batteri(ser på tester at det skal kunne ta godt 300 bilder på ett sett batterier)!

Er det andre som har erfaring/tips om dette ?(etter maks 10 bilder med blits er det ikke mye igjen, på originale batterier. Ja, det er ikke første gang jeg lader opp batteriet)

HJELP :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et Nikon coolpix 3100 som jeg synes sluker batteri(ser på tester at det skal kunne ta godt 300 bilder på ett sett batterier)!

Er det andre som har erfaring/tips om dette ?(etter maks 10 bilder med blits er det ikke mye igjen, på originale batterier. Ja, det er ikke første gang jeg lader opp batteriet)

HJELP :scared:

Som sagt maaaaaange ganger før på dette forumet (begynner å bli lei av å si det), så kan du bare file litt på batteripolene til du ser at de blir litt slitt. Da skal de vare mye lenger pr. lading. Dette er ett tips gitt av importøren Interfoto, og funker ettersom du da får vekk ett belegg på batteripolene som ved en feil ikke har blitt fjernet etter produksjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134

Jeg opplevde også at kapasiteten på de medfølgende Nikonbatteriene ikke var den beste. Kjøpte nye oppladbare batterier (1900 mAh av et annet merke), og disse holder svært lenge. Tar hundrevis av bilder mellom hver oppladning. Altså ikke noe i veien med selve CP3100. Men det er klart: Hvis du bare får ut et titalls bilder med dine Nikonbatterier er polpussing slik Afseth foreslår, å anbefale. Så dårlig skal ikke batteriene være! Hjelper ikke dette, så synes jeg du bør gå dit du kjøpte kameraet og få nye batterier.

Lenke til kommentar

Skal kanskje kjøpe dette kameraet etterpå :thumbup:

Tilbud til 1795,- på en fotobutikk, og spør for sikkerhets skyld: Hva er best av å bruke vanlige AA batterier og oppladbare? Jeg har hørt at batterikapasiteten er dårlig så jeg lkan ike godt bruke vanlige AA batterier, tenkte jeg :roll:

Endret av sete
Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hvilken butikk dette er? Foreldrene mine vurderer digitalt kamera, og dette var da en usedvanlig fin pris! Billigste på prisguiden her er Komplett med 2695,- Nesten en høvding i forskjell faktisk..

Det var på Preus Foto på Heimdal :p

Men jeg skjønte nesten at det måtte være feil i annonsen, så jeg ble ikke overrasket da butikkmannen sa det. Pytt, pytt jeg får vel vente til neste gang det er knalltilbud da :roll:

Lenke til kommentar
Skal kanskje kjøpe dette kameraet etterpå :thumbup:

Tilbud til 1795,- på en fotobutikk, og spør for sikkerhets skyld: Hva er best av å bruke vanlige AA batterier og oppladbare? Jeg har hørt at batterikapasiteten er dårlig så jeg lkan ike godt bruke vanlige AA batterier, tenkte jeg :roll:

Dårlig idé. Engangs AA batterier (alkaline) og oppladbare batterier (ni-mh) er bygget opp på forskjellige måter. Engangsbatterier kutter ut etter noen få bilder, mens de oppladbare holder mye lengre bare man husker å file batteripolene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg tror det faktisk virka! Men for sikkerhets skyld skal jeg teste det mer i morra. (Tok 90 bilder uten at kameraet protesterte, sist gang tok jeg 3 bilder før kameraet protesterte).

Takk for godt tips, btw.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...