Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Tror nok den som bytter i3 i Model 3 i de fleste tilfeller blir skuffet. Musk har også personlig forsøkt å tone ned forventningene til Model 3 og understreket at det er en billigmodell. I forhold til Model S er nok Model 3 særdeles ribbet og jeg ser ikke helt entusiasmen rundt bilen med mindre man kun er ute etter et A til B transportmiddel.Jeg tror man på ingen måte vil bli skuffet. Model 3 er en konkurrent til BMW 3- og til dels 5-serie, mens Model S er en konkurrent til BMW 5-, 6- og 7-serie. Det Musk har forsøkt å forklare er at Model 3 er IKKE neste utgave av bilene deres, som iPhone 6 vs iPhone 5. Model 3 er en mindre Model S, med til dels mindre utstyr og funksjonalitet. Akkurat som en BMW 3-serie er en mindre 5-serie, med til dels mindre utstyr og funksjonalitet. Det betyr ikke at de mindre modellene er "ribbet" eller vil skuffe kjøperne. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Nå inkluderte vel det tallet også Model S, samt Walter-White-bilen, som det er et mirakel at noen kjøper, men ingenting overrasker lengre når det kommer til Tesla.Den eneste likhetene jeg kan se er at de er begge røde, og de har begge dekk og vinduer. Under tvil har de også begge en slags crossover-form. Utover det er det få likheter. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Ved 300 mrd vil dei måtte selge 1 milljon av til dømes modell 3, det skal nok litt til å få til innen 2018.Ikke 1 million. Model S og X selges det ca 100k av per år for en omsetning på ca 8 mrd USD per år. Har man da et salg på 500k Model 3 per år til gjennomsnittlig pris på 44.000 USD, så er man oppe på 30 mrd USD totalt. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Morsomt at dette nevnes, for det har faktisk vært kunnskapsoverføring fra SpaceX mtp materialteknologi :-) Hva Musk har fått til er jo eneståendes. Tror man vil se mange endringer fremmover, el-drift og tilgang på strøm er jo i seg selv en kraftig driver ad den modulitet dette gir. Og industrielle kjøpere og driftere av kollektiv transport vil ha sine krav, som er en driver i seg selv. Politiske krav som i China der nyregistrerte biler må vere el-bil forå få kjøre i sentrum osv. Politisk er skatt direkte på bruk regelen, MVA er en slik skatt. En mellomklassebil som BMW 520 koster jo over 300,- hver dag å kjøre matpakken i, så her er insentiver til å nytte flåtebiler. Endret 4. mai 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Et tap er er et tap, selv om tapet i fremtiden kan føre til inntekter. Man kan ikke føre utviklingskostnader som noe annet i et resultatregnskap. Får håpe for Teslas del at de tjener noe på baby-S'en sin så går de kanskje i pluss om noen år.. De har allerede gått i pluss i et par kvartaler. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Nå inkluderte vel det tallet også Model S, samt Walter-White-bilen, som det er et mirakel at noen kjøper, men ingenting overrasker lengre når det kommer til Tesla.Den eneste likhetene jeg kan se er at de er begge røde, og de har begge dekk og vinduer. Under tvil har de også begge en slags crossover-form. Utover det er det få likheter. Kanskje best å ikke mate det? 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Den eneste likhetene jeg kan se er at de er begge røde, og de har begge dekk og vinduer. Under tvil har de også begge en slags crossover-form. Utover det er det få likheter. Deg om det, i mine øyne er Model X svært lik en Pontiac Aztec, og de er begge grusomme, men førstnevnte ser jo ut til å selge, så merket i grillen har tydeligvis betydning for noen. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hva slags anti-elbil briller er det du har foran de øynene? En Model X er jo mer lik en E-klasse coupe enn en Aztec. Og da fortsatt ikke spesielt lik en E-klasse coupe men det var den første avrundede jeg kom over. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jepp, er man i markedet for en elektrisk SUV er det definitivt merket i grillen som gjør at man velger Tesla. Ikke f.eks at det ikke finnes alternativer. Model x er stygg. Det ville ikke fått meg fra å kjøpe den om jeg var i markedet for den typen bil, da absolutt alle SUVer ser jævlige ut. Kanskje bortsett fra de som er kasser. 3 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hva slags anti-elbil briller er det du har foran de øynene? En Model X er jo mer lik en E-klasse coupe enn en Aztec. Vel, smaken er tydeligvis forskjellig, og det samme er gangsynet. En Model X ligner ikke det grann på en E-klasse i mine øyne, og jeg har nå faktisk både sett og prøvd bilen. At jeg synes Model X er stygg, og at den ligner på en Aztex, betyr ikke at jeg er i mot elbiler, kun at jeg ikke liker Model X. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hva slags anti-elbil briller er det du har foran de øynene? En Model X er jo mer lik en E-klasse coupe enn en Aztec. Vel, smaken er tydeligvis forskjellig, og det samme er gangsynet. En Model X ligner ikke det grann på en E-klasse i mine øyne, og jeg har nå faktisk både sett og prøvd bilen. At jeg synes Model X er stygg, og at den ligner på en Aztex, betyr ikke at jeg er i mot elbiler, kun at jeg ikke liker Model X. Ærlig sak, det, men du er nok ca den eneste i verden som syns Model X ligner på Aztek. Jeg har kjøpt Model X, og innrømmer glatt at den ikke er den peneste bilen, spesielt i rødt og hvitt, men den er ikke usedvanlig stygg. Jeg kan sikkert nevne 50 biler som selges på det norske markedet i dag som er styggere. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeepen jeg kjører har likhetstrekk med Aztecen, den er kantete og blokkete, som den bilen der. Jeepen har ikke likhetstrekk med en Model X, eller en E-klasse. En E-klasse coupe er nettopp en coupe, med rund form og det trekker spesielt oppmerksomheten mot den helhetlige bua på vinduene og taket. Som er det samme designprinsippet som på Model X'en. Den er først og fremst høyere. Du sier at du synes en buet bil ligner mer på en kantete bil enn på en annen buet bil, og det er jo bare geometrisk merkelig. Fint at du har prøvd den, da. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Er det noen som tror noe av deise gammelmodige design vil eksistere om ti år ? Det har jo alle reie gått langt over dato både design og anvendelsesmessig. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Ærlig sak, det, men du er nok ca den eneste i verden som syns Model X ligner på Aztek. Pussig http://www.hybridcars.com/does-the-tesla-model-x-look-like-a-pontiac-aztek/ http://imgur.com/gallery/0bXe8WR https://www.reddit.com/r/cars/comments/4hby6o/the_tesla_x_is_the_new_pontiac_aztek/ 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Er det så farlig? Porsche Cayenne er også legendarisk stygg, men folk kjøper den fortsatt. For ikke å snakke om Bmw X6, Verdens Verste Bil. Skal man ha noe så stort coupeformet er det rett og slett ikke mulig å få det pent. Endret 4. mai 2017 av Audun_K Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Skal man ha noe så stort coupeformet er det rett og slett ikke mulig å få det pent. Volkswagen er i det minste i nærheten Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Er det der en folkevogn? Den ligner jo mer på Azteken enn Model Xen gjør. Men ikke mer enn Jeepen. Legger forresten til en GLE 63 AMG S 2017 på toppen her også. Jeg leverer forresten en av disse babyene i innbytte i morgen (om det ikke blir flere forsinkelser). Blir ikke noen Model X, men en diesel stasjonsvogn. De skal teipe på en krok og DAB+ også. Endret 4. mai 2017 av tommyb 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Pussig http://www.hybridcars.com/does-the-tesla-model-x-look-like-a-pontiac-aztek/ http://imgur.com/gallery/0bXe8WR https://www.reddit.com/r/cars/comments/4hby6o/the_tesla_x_is_the_new_pontiac_aztek/ Som sagt, *ca* den eneste. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 En Model X er jo mer lik en E-klasse coupe enn en Aztec. Legger forresten til en GLE 63 AMG S 2017 på toppen her også. Når ble en GLE en E-klasse Coupe ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå