Gå til innhold

Model 3 sender Tesla i minus tross rekordproduksjon


Anbefalte innlegg

Tror nok den som bytter i3 i Model 3 i de fleste tilfeller blir skuffet. Musk har også personlig forsøkt å tone ned forventningene til Model 3 og understreket at det er en billigmodell. I forhold til Model S er nok Model 3 særdeles ribbet og jeg ser ikke helt entusiasmen rundt bilen med mindre man kun er ute etter et A til B transportmiddel.

Jeg tror man på ingen måte vil bli skuffet. Model 3 er en konkurrent til BMW 3- og til dels 5-serie, mens Model S er en konkurrent til BMW 5-, 6- og 7-serie. Det Musk har forsøkt å forklare er at Model 3 er IKKE neste utgave av bilene deres, som iPhone 6 vs iPhone 5.

 

Model 3 er en mindre Model S, med til dels mindre utstyr og funksjonalitet. Akkurat som en BMW 3-serie er en mindre 5-serie, med til dels mindre utstyr og funksjonalitet. Det betyr ikke at de mindre modellene er "ribbet" eller vil skuffe kjøperne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt at dette nevnes, for det har faktisk vært kunnskapsoverføring fra SpaceX mtp materialteknologi :-)

Hva Musk har fått til er jo eneståendes. Tror man vil se mange endringer fremmover, el-drift og tilgang på strøm er jo i seg selv en kraftig driver ad den modulitet dette gir. Og industrielle kjøpere og driftere av kollektiv transport vil ha sine krav, som er en driver i seg selv.

Politiske krav som i China der nyregistrerte biler må vere el-bil forå få kjøre i sentrum osv. Politisk er skatt direkte på bruk regelen, MVA er en slik skatt. En mellomklassebil som BMW 520 koster jo over 300,- hver dag å kjøre matpakken i, så her er insentiver til å nytte flåtebiler.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Et tap er er et tap, selv om tapet i fremtiden kan føre til inntekter. Man kan ikke føre utviklingskostnader som noe annet i et resultatregnskap. Får håpe for Teslas del at de tjener noe på baby-S'en sin så går de kanskje i pluss om noen år..

De har allerede gått i pluss i et par kvartaler.

Lenke til kommentar

 

Nå inkluderte vel det tallet også Model S, samt Walter-White-bilen, som det er et mirakel at noen kjøper, men ingenting overrasker lengre når det kommer til Tesla.

Den eneste likhetene jeg kan se er at de er begge røde, og de har begge dekk og vinduer. Under tvil har de også begge en slags crossover-form. Utover det er det få likheter.

 

Kanskje best å ikke mate det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den eneste likhetene jeg kan se er at de er begge røde, og de har begge dekk og vinduer. Under tvil har de også begge en slags crossover-form. Utover det er det få likheter.

 

Deg om det, i mine øyne er Model X svært lik en Pontiac Aztec, og de er begge grusomme, men førstnevnte ser jo ut til å selge, så merket i grillen har tydeligvis betydning for noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, er man i markedet for en elektrisk SUV er det definitivt merket i grillen som gjør at man velger Tesla. Ikke f.eks at det ikke finnes alternativer.

 

Model x er stygg. Det ville ikke fått meg fra å kjøpe den om jeg var i markedet for den typen bil, da absolutt alle SUVer ser jævlige ut. Kanskje bortsett fra de som er kasser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva slags anti-elbil briller er det du har foran de øynene? En Model X er jo mer lik en E-klasse coupe enn en Aztec.

 

Vel, smaken er tydeligvis forskjellig, og det samme er gangsynet. En Model X ligner ikke det grann på en E-klasse i mine øyne, og jeg har nå faktisk både sett og prøvd bilen.

 

At jeg synes Model X er stygg, og at den ligner på en Aztex, betyr ikke at jeg er i mot elbiler, kun at jeg ikke liker Model X.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva slags anti-elbil briller er det du har foran de øynene? En Model X er jo mer lik en E-klasse coupe enn en Aztec.

 

Vel, smaken er tydeligvis forskjellig, og det samme er gangsynet. En Model X ligner ikke det grann på en E-klasse i mine øyne, og jeg har nå faktisk både sett og prøvd bilen.

 

At jeg synes Model X er stygg, og at den ligner på en Aztex, betyr ikke at jeg er i mot elbiler, kun at jeg ikke liker Model X.

Ærlig sak, det, men du er nok ca den eneste i verden som syns Model X ligner på Aztek.

 

Jeg har kjøpt Model X, og innrømmer glatt at den ikke er den peneste bilen, spesielt i rødt og hvitt, men den er ikke usedvanlig stygg. Jeg kan sikkert nevne 50 biler som selges på det norske markedet i dag som er styggere.

Lenke til kommentar

Jeepen jeg kjører har likhetstrekk med Aztecen, den er kantete og blokkete, som den bilen der. 
Jeepen har ikke likhetstrekk med en Model X, eller en E-klasse. 

 

En E-klasse coupe er nettopp en coupe, med rund form og det trekker spesielt oppmerksomheten mot den helhetlige bua på vinduene og taket. Som er det samme designprinsippet som på Model X'en. Den er først og fremst høyere. 

 

Du sier at du synes en buet bil ligner mer på en kantete bil enn på en annen buet bil, og det er jo bare geometrisk merkelig. Fint at du har prøvd den, da. 

Lenke til kommentar

Er det så farlig? Porsche Cayenne er også legendarisk stygg, men folk kjøper den fortsatt. For ikke å snakke om Bmw X6, Verdens Verste Bil. Skal man ha noe så stort coupeformet er det rett og slett ikke mulig å få det pent. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Er det der en folkevogn? Den ligner jo mer på Azteken enn Model Xen gjør. Men ikke mer enn Jeepen.

Legger forresten til en GLE 63 AMG S 2017 på toppen her også.

 

2017-GLE63-S-AMG-COUPE-003-MCFO.jpg

 

walter.jpg.91cd7c37851ab0c2ea4012547c6bd

1996_jeep_grand_cherokee_4dr_laredo_4wd_

 

Jeg leverer forresten en av disse babyene i innbytte i morgen (om det ikke blir flere forsinkelser). Blir ikke noen Model X, men en diesel stasjonsvogn. De skal teipe på en krok og DAB+ også.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...