Gunnaregil Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Jeg mistet nylig nøklene mine og vi måtte derfor bytte lås i SIT boligen jeg bor i. Det ble totalt skiftet 5 låssylindere, og det tok litt under 10 minutter. To personer fikset. Nå har SIT sendt regning på 5000kr Er det virkelig fair pris? Maksgrensen vi kan være ansvarlig for er 5000kr og det virker nesten som de bare tok det uten videre Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Jeg mistet nylig nøklene mine og vi måtte derfor bytte lås i SIT boligen jeg bor i. Det ble totalt skiftet 5 låssylindere, og det tok litt under 10 minutter. To personer fikset. Nå har SIT sendt regning på 5000kr Er det virkelig fair pris? Maksgrensen vi kan være ansvarlig for er 5000kr og det virker nesten som de bare tok det uten videre Har nøkkelen ikke kommet til rette innen en uke, må vi rett og slett bytte ut alle låsene som den tapte nøkkelen gir adgang til. Det kan være en enkelt lås, og det kan være svært mange, avhengig av hvilket system nøkkelen din tilhørte. Dette er kostbart, og noe av kostnaden må du selv være med å dekke. Vi har satt en øvre grense på kr. 5000, selv om det ofte kan bli svært mye dyrere enn dette å bytte ut låsene. Blir kostnaden lavere, betaler du selvsagt bare for den reelle kostnaden. https://www.sit.no/nyhet/hva-skjer-hvis-jeg-mister-husn%C3%B8kkelen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Slike systemlåser er svinedyre. 1000kr. pér lås høres ikke ut som noe høy pris. Tipper det egentlig er langt dyrere. 3 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 (endret) Enig med ovenstående, en helt standard lås-sylinder koster gjerne rundt 1500,- kroner. Med låssystem og nøkler til sikkert en hel del beboere, samt arbeid osv. blir det betydelig dyrere. Jeg tipper regningen var flere ganger høyere enn det du må betale. Endret 4. mai 2017 av adeneo 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Du får heilt sikkert vite kva totalrekninga kom på dersom du spør. Ellers så er det ikkje så mykje arbeid som skal til før ein er oppe i dette beløpet. Både låsesylinderane og arbeidet kostar. Sjølv om jobben berre tok 10 min så er det nok fakturert for meir tid, samt for kjøyring til og frå arbeidsstedet. Sidan det var to mann som utførte jobben så har det også gått med minst 20 min med arbeidstid. I tillegg har det nok vært ein viss grad av forarbeid i form av å slå opp i arkivet kva låsessystem som bygget har, finne fram rette låsane og file opp nye nøklar. 2 Lenke til kommentar
hsdhsfhsf Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 bytte 5 systemsylindre koster mye mer enn 5000 bare en sylinder koster ofte 1700 ish hos griske låsesmeder. Nøkler koster fort 150-200 pr stykk også. You do the math. Flaks at du bor i SIT bolig.... 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 https://nokkelbutikken.no/butikk/sylinder-og-tilbehor/trioving-sylindere 5 stykk av de billigste og si 500,- pr. påbegynte time (som er lite) for to pers er ca. akkurat 5.000,-. De billigste er for terassedører 3 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Derfor digitale låser med kort+kode er en fordel. Samskipnadene burde prioritere dette over det ganske land, all den tid boligene har en høy grad av gjennomtrekk av beboere. 1 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Prisen høres ikke ut som er på jordet nei. Digitale låser er greit, men koster ofte mye mer enn vanlig sylinder. Samt at det ofte er lurt med vanlig sylinder i tillegg om elektronikken slår seg vrang....... 2 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Prisen høres ikke ut som er på jordet nei. Digitale låser er greit, men koster ofte mye mer enn vanlig sylinder. Samt at det ofte er lurt med vanlig sylinder i tillegg om elektronikken slår seg vrang....... Der jeg bor har vi kort med kode for å komme inn i selve blokka, og samme kort brukes for å komme inn døren til leiligheten. Dersom batteriet i låsen streiker har husvert tilgang på fysisk nøkkel som brukes for å få opp døren. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Løsningen er heller digitale systemnøkler Militæret fikk innstallert sånt i 2002 (På basen jeg var stasjonert), hvor alle nøklene til huset/kasernen var like, men at de var kodet forskjellig Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 https://nokkelbutikken.no/butikk/sylinder-og-tilbehor/trioving-sylindere 5 stykk av de billigste og si 500,- pr. påbegynte time (som er lite) for to pers er ca. akkurat 5.000,-. De billigste er for terassedører 1000,- per påbegynte time per person, tror jeg vi sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå