Mr.M Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nrk/tv-reinflytting-avsluttet-foer-maal-paa-grunn-av-kulde/a/23988669/ ikke noe stort tap spør dere meg da. Vært innom å kikket en del ganger mens det stod på, men man blir jo rimelig fort lei av å se i det uendelige på et dyr som ligger å tygger drøv, osv. Og ressursbruken, 30 NRK-ansatte som skal innlosjeres og bespises i ukevis, pluss ekstra lønnstillegg ute på vidda, er et tankekors mht. til lisenspengebruken. btw, er denne typen program-konsept dødt nå mon tro? 1 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 btw, er denne typen program-konsept dødt nå mon tro? Håper for guds skyld det... 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Det er antagelig en billig produksjon ift de meste annet de produserer. De får veldig mye sendetid ift. tidsbruk og ressursbruk om det "bare" er 30 ansatte. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Det er jo mange som setter pris på slike TV-programmer. Jeg er sikker på at ski og sport er mye dyrere, og selv om det ikke interesserer meg så vet jeg at det er god underholdning for mange andre. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Trist programmet måtte avsluttes uten finalen, da jeg vet mange hadde sett frem mot dette. Jeg har selv hatt sendingen stående på i bakgrunnen en god del, og synes selv det er helt et strålende konsept. Jeg sier gladelig ja takk til mer sakte-tv, og det vet jeg at jeg har mange med meg på. Dette viser forøvrig at lineær-tv er langt fra dødt; streaming er bare løsningen for noen. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Det koster å lage slike kvalitetsprogram. Hva blir det neste? "Se malingen tørke, minutt for minutt" http://e24.no/privat/nrk/nrk-ber-om-oekt-lisens/23987631 Søppelkanal og mafiabedrift. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Sakte TV fungerte det så lenge man viste noe av interesse. Jeg syntes ikke det var så rart at halve landet benket seg foran for å se hele Norge på langs med hurtigruta, men dette reinsgreiene her? Tydeligvis tok de ikke ett overslag først over interesse for reinsdyrflytting oppi øde snølandskap som jo nettopp ble som å se maling tørke for de aller fleste bosatt sør for karasjok.. De lærer så lenge de lever de også og det nok lenge til neste gang lisenspenger blir sløst ut på denne slags tidtrøyter. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg sier gladelig ja takk til mer sakte-tv Men jeg vil ha hjernedød action, tåler ikke sitte stille i mer enn et minutt, spoler over dialogen i filmer og sånt Hilsen Erik, 12 år med ADHD 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 At ikke NRK selv kunne forestille seg hvordan det ville bli å sitte å se på stillestående elller saktegående dyr på endeløse hvite vidder, sjokkerer meg. "Sakte-TV" er et greit begrep, men det får være grenser for å ta det bokstavelig. Å sette et kamera fremst på toget og vise "Bergensbanen minutt for minutt", eller det samme med Hurtigruten, er jo nyskapende og spennende, og noe nytt i bilderuten hvert minutt! Men en reinflokk???... 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Jeg liker saktetv. -Men dette var gørr Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Vel de spilte jo hipster-trendy jazzmusikk og joik i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Som nevnt av andre er dette trolig noe av det billigste man kan produsere, så akkurat ressursbruk er neppe noe å ergre seg særlig mye over. Når det er sagt så var dette jævlig triste greier i forhold til sendingene med toget og ruta. Den type programmer har jo også vist seg å være populære i mange andre land. Sveits var vel landet som startet det hele, med spektakulære togreiser uten kommentar, og i Storbritannia har tog og bussreiser også blitt til populære programmer. Har man derimot sett hundre rein rolig rusle rundt eller ligge pal og tygge drøv i en times tid så har man i grunnen sett det man trenger å se, men kanskje kan det likevel selges til land hvor reinsdyr ikke er hverdagskost hverken bokstavelig eller figurativt. Lenke til kommentar
Cyka_Blyat Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Sakte TV fungerte det så lenge man viste noe av interesse. Jeg syntes ikke det var så rart at halve landet benket seg foran for å se hele Norge på langs med hurtigruta, men dette reinsgreiene her? Tydeligvis tok de ikke ett overslag først over interesse for reinsdyrflytting oppi øde snølandskap som jo nettopp ble som å se maling tørke for de aller fleste bosatt sør for karasjok.. De lærer så lenge de lever de også og det nok lenge til neste gang lisenspenger blir sløst ut på denne slags tidtrøyter. Dette er vel nettopp derfor også NRK velger å vise slike programmer for å opplyse folk. Jeg gremmes over mangelen på kunnskap om samisk kultur og næring jo lenger sør man kommer. Det er bare flott at NRK viser slike programmer for også øke kunnskapen til nordmenn om en kultur som faktisk ikke er så langt unna. Dessuten har vel dette også ett potensiale til å bli solgt internasjonalt, kanskje ikke i like stor skala som Hurtigruten. Men det er eksotisk og det selger. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Du mener at å bivåne en gjeng drøvtyggere tygge drøv og innimellom flytte litt på seg i time etter time etter time gir en større innsikt i samisk kultur og næring? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2017 Dette er vel nettopp derfor også NRK velger å vise slike programmer for å opplyse folk. Jeg gremmes over mangelen på kunnskap om samisk kultur og næring jo lenger sør man kommer. Hvis hensikten skulle være opplysning, hadde det vært mer effektivt å lagd en fengende komprimert tv-dokumentar om tema reinflytting og samisk kultur. Sånn sett håper jeg NRK gjør et forsøk til, som plaster på såret. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Man opparbeider seg ikke ett vell av samisk kultur av at noen plasserer ett kamera på vidda, de prøvde å dra sakte-tv lenger enn fenomenet kunne strekke seg. De burde heller prøve headcam igjennom Norge eller prøve noe one step further om de skal ha håp om nye hurtigruta seertall over så mange timer. Lenke til kommentar
Cyka_Blyat Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Dette er vel nettopp derfor også NRK velger å vise slike programmer for å opplyse folk. Jeg gremmes over mangelen på kunnskap om samisk kultur og næring jo lenger sør man kommer. Hvis hensikten skulle være opplysning, hadde det vært mer effektivt å lagd en fengende komprimert tv-dokumentar om tema reinflytting og samisk kultur. Sånn sett håper jeg NRK gjør et forsøk til, som plaster på såret. Det der er jeg fullstendig enig med deg i, samtidig må historiebøkene oppdateres og få inn mer om det samiske i samfunnsfagene. Muligens er det ikke så mye interesse i å lære samisk jo lenger unna du er kulturen, men når det viser seg at mangelen av kunnskap om dette temaet er så dårlig så bør det endringer til. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Da lager du en tråd om det! Denne tråden handler om NRK's sakte-TV med reinsdyr. Ingen med vettet i behold vil vel mene at den var ment å lære folk om samisk kultur? Det ville i mine øyne være en fornærmelse mot samisk kultur. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 (endret) At ikke NRK selv kunne forestille seg hvordan det ville bli å sitte å se på stillestående elller saktegående dyr på endeløse hvite vidder, sjokkerer meg. "Sakte-TV" er et greit begrep, men det får være grenser for å ta det bokstavelig. Å sette et kamera fremst på toget og vise "Bergensbanen minutt for minutt", eller det samme med Hurtigruten, er jo nyskapende og spennende, og noe nytt i bilderuten hvert minutt! Men en reinflokk???... Ante Valente : Liker du ikke , han Rudolf ? "antagelig en billig produksjon" Alt jeg krevde , for et show , var 50 tusen.....men tror du , NRK , var villig , å betale....nei-da , nei-da , nei-da ! Endret 26. mai 2017 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Sakte tv er jo flere ting Det som er synd , eller iriterende om man ikke liker disse programmene er at noen skal dra kjedelige ting helt opp i skyene hurtigruten og jernbanen for ikke snakke om hjuldamperen på mjøsa er nå en ting men å dra direkte tv i flere uker over de samme temaet når det skjer lite blir er drøyt Da er det bedre med en repotsje eller serie i flere episoder over det samme temaet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå