IHaveADream Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Hei, For noen år tilbake tok jeg et kurs i kommunikasjon som heter IKIA i regi av en offentlig arbeidsgiver der jeg hadde en sommerjobb. Ønsker å legge dette til i CV-en min, men kan ikke huske hva "IKIA" stod for... Det er ikke aktuelt å ringe arbeidsgiveren etter så mange år bare for å spørre om det, og har ikke kontakt med kolleger fra det stedet, har prøvd å Google det, men finner ikke hva det kan være for noe... Noen som vet hva IKIA står for? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 IKIA-metodikken: IKIA er en samtalemetodikk som er blitt utviklet i UDI. Alle som veileder brukere får tilbud om kurs i IKIA. IKIA står for samtalens fire faser: Innlede, Kartlegge, Informere og Avslutte. Teknikken bygger på verdier, teknikker og ferdigheter, og skal gjøre medarbeideren bedre i stand til å veilede på en konstruktiv måte, samt gi brukeren en opplevelse av en god samtale.https://www.doffin.no/Notice/Details/2013-295338 Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 Tusen takk for svar! Visste ikke at denne var utviklet av UDI - trodde det var noe mer universelt...? I så fall hadde min arbeidsgiver "lånt" denne av UDI. Vi hadde mange like oppgaver som UDIs kundeveiledere har. Uansett, tusen takk for svar!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå