Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pussing av rust

Anbefalte innlegg

Hei,

Har "små" rifter og flekker i lakken, mistenker rust under her ( http://i.imgur.com/qH2dUec.png denne er 3-4 cm bred ), skal jeg berre pusse ned området, grunne området ettpar ganger, (evt ett lite lag bondo først?) også ettpar lag med lakk også klarlakk? Noen som har noen guider eller tips? Tenker jeg må fikse det før det blir værre

Endret av Noxz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Puss ned, helst med vinkelsliper, på mindre flekke kan type dremel være greit, så du får vekk all rust.

Legg på ferro-bet rustfjerner

Kjøp 2 komponent grunning, legg på med pensel hvis det bare er flekkvis, la tørke mellom lagene. La tørke over natta.

Legg på lakk i riktig farge over til det dekker, la tørke mellom lagene (støvtørt), bedre med flere tynne lag enn få tykke.

La tørke over natta, helst i garasjen.

Legg på 3-5 og 2 komponent klarlakk,

Har virket bra for meg, ikke kommet ny rust selv etter flere år

Endret av Actibus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg utbedret litt overflaterust. Da pusset jeg ned til stålet, godt rundt det utsatte området, tok på rusteter, grunning, grunning, lakk, lakk, lakk, klarlakk, klarlakk, klarlakk, klarlakk og klarlakk. For hvert lag så utvider du maskeringsteipen litt, og etter du er ferdig med et lag så kan du skjerme med en pappbit og spraye ut kantene med frihånd. Dette var sist sommer, og det holder seg enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...