Gjest Bruker-435277 Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Hatt problemer med muskulaturen i ryggen og generelt smerter i ryggen. (Hatt i ca 15 år). Vært hos kiropraktoren i dag igjen å ha trykket på triggerpunktene igjen. Får litt vondt og blir trøtt og slapp etter behandling,, MEN så vondt som jeg har nå har jeg ikke hatt.. Hva bør jeg gjøre her å nå?? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Det første jeg ville ha gjort var å besøke fastlegen din og/eller en fysioterapeut, og ikke fortsette å gå til en kvakksalver. 3 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Veldig greit å prøve ut forskjellige fysioterapauter/kiropraktorer. Leger har ikke snøring på rygg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-435277 Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Veldig greit å prøve ut forskjellige fysioterapauter/kiropraktorer. Leger har ikke snøring på rygg. Jeg har vært hos så mange kiropraktorer og fysio, men ingen gjør noe og de vet ikke hva de skal gjøre.. Har ringt legevakten en gang jeg hadde så vondt.. Fikk bare "Rygg kan vi ikke gjøre noe med desverre". Jaja. der lå jeg med store smerter i senga... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-435277 Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Gåturer i skog og mark da? Hehe, har ikke telling på hvor mange ganger jeg har fått høre det at jeg må! Jeg har en hund som krever mosjon og lange turer. Har naturen utenfor huset i tillegg så kan ikke unngå å ikke gå i skog å mark. Dessverre har det ikke hjulpet de siste 8 årene jeg har hatt hund. Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Men har du noen diagnose da ? Eller er det " bare " vondt i ryggen ? Regner med at du har tatt rtg , ct ? Er det forskyvninger ? Utglidninger ? Lumbago ? Kost på deg utredning ved en privatklinikk om du har en rygg som stadig gir deg så store problemer som du skisserer her. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hva med svømming? Kjøp årskort i et badeland, med boblebad og varmtvannsbasseng. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Heng opp ned i ribbevegg, fint for å strekke ut ryggen. Gjør tøyingsøvelser for ryggen. Nå vet jeg ikke noe om hva som er årsaken til smertene, men å tøye ut vil jeg tro kan hjelpe. Prøv deg forsiktig frem, og pass på å varme opp, og stopp med en gang om det blir vondt. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Hvis JEG hadde hatt store ryggsmerter så hadde jeg: 1. Gått til fastlegen og sagt at jeg har sterke ryggsmerter og ønsker en utredning Hvis ikke fastlegen gjør noe spesielt med det, hadde jeg oppsøkt en privat smerteklinikk, almennlege eller revmatolog for utredning. Privat smerteklinikk: behandler smerteplager, og ryggsmerter er den hyppigste årsaken til at folk har kroniske smerter. Enten behandler de underliggende årsak hvis dette er mulig og/eller så behandler de deg med smertemedikamenter for å tolerere smerter Privat almennlege: kan hjelpe til å behandle deg eller henvise deg videre til f.eks. billeddiagnostikk (MR, CT) for videre utredning Revmatolog: de behandler muskel- og skjelettplager. Revmatolog er en lege som er spesialist innen revmatologi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Ved muskulære smerter ville jeg lagt meg på sofaen og spist paracet og ibux. Musklene må ha ro for få bort en evt. betennelse og smertestillende bidrar til denne healingen. Ved stadig aktivitet vil det aldri roe seg. Fysio/kiropraktorer kan dessverre ikke trylle og i mangel av andre alternativer anbefales trening. Rett og slett fordi man ikke ønsker, under noen omstendighet, å råde folk til å legge seg på sofaen. Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Anbefaler Naprapat.. gjort underverker for min del ... ekstremt digg å få knekket nakken skikkelig men dette gjøres vel ikke på første besøk, vet ikke hvordan det er i forhold til kiropraktor da jeg kun har vært hos naprapat. Lenke til kommentar
Spacehear Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Har også slitt med lumbago i mange år, noen ganger så ille at jeg ikke har kommet meg opp fra senga. (Og jeg kom meg i senga ved at kjæresten min dro meg med en krakk som jeg hang etter i armene mens jeg satt på knærne) Det som har fungert for meg er yoga og jevnlig jogging. Også gjør jeg en øvelse hvor jeg ligger flatt på gulvet og gjør "katten/kua" bare liggende på ryggen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Anbefaler Naprapat.. gjort underverker for min del ... ekstremt digg å få knekket nakken skikkelig men dette gjøres vel ikke på første besøk, vet ikke hvordan det er i forhold til kiropraktor da jeg kun har vært hos naprapat. Litt dumt å anbefale svindel, vel? Naprapati er alternativ-vås. 1 Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Anbefaler Naprapat.. gjort underverker for min del ... ekstremt digg å få knekket nakken skikkelig men dette gjøres vel ikke på første besøk, vet ikke hvordan det er i forhold til kiropraktor da jeg kun har vært hos naprapat. Litt dumt å anbefale svindel, vel? Naprapati er alternativ-vås. ok... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå