Gå til innhold

[Løst] Hjelp til rangering

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg forsøker å lage en oversikt til sykkelgruppa vår.
Vi har en del klubbritt med poeng etter plasseringer.

Det jeg har har forsøkt å lage er en oversikt som rangerer navn og poeng ettersom vi legge det inn i rett ark.
For å forklare enklere oppsette jeg forsøker å få til:

Ark 1: Poengoversikt - rangering av alle som har deltatt i ett eller flere klubbritt etter poeng.

Ark 2: Klubbritt nr 1, navn på deltaker, plassering og poeng

Ark 3: klubbritt nr 2,  navn på deltaker, plassering og poeng 

Ark 4: Klubbritt nr 3, navn på deltaker, plassering og poeng

Ark 5: klubbritt nr 4,  navn på deltaker, plassering og poeng

Ark 6: Klubbritt nr 5, navn på deltaker, plassering og poeng

Ark 7: klubbritt nr 6,  navn på deltaker, plassering og poeng 

Ark 8: Klubbritt nr 7, navn på deltaker, plassering og poeng

Ark 9: klubbritt nr 8,  navn på deltaker, plassering og poeng

Håper dette var godt forklart. jeg har forsøkt meg på forskjellige måter å sortere dette på, men er dessverre ikke noe kløpper på Excel.

Setter pris på tips og triks på hvordan jeg kan få dette til på en enkel og grei måte.

Mvh Morten Danielsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg har laget og lagt ved et eksempeldokument. Om det er noe slikt du er ute etter og ikke helt forstår oppbygningen, meld fra så kan jeg skrive en forklaring. Kort fortalt legges rittnavn i en liste i Inndata-arket. Rittnavnene må korrespondere med navn på arkfaner. Rangering-arket henter data fra rittnavnarkene og rangerer deltagerne.

RittOversikt.xlsx

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg har laget og lagt ved et eksempeldokument. Om det er noe slikt du er ute etter og ikke helt forstår oppbygningen, meld fra så kan jeg skrive en forklaring. Kort fortalt legges rittnavn i en liste i Inndata-arket. Rittnavnene må korrespondere med navn på arkfaner. Rangering-arket henter data fra rittnavnarkene og rangerer deltagerne.

attachicon.gifRittOversikt.xlsx

Tusen takk osmoen.

Dette var nøyaktig det jeg var på jakt etter   :thumbup: 

jeg har sett raskt over og dette var jo et veldig bra oppsett. jeg forstår ikke alle cellene, men når jeg endrer og leger til rittdeltakerne ser jeg at ting endrer seg på rett plass.

Atter en gang, tusen hjertelig takk :)

Ber om tillatelse til  distribuere dette excel-arket videre til mine sykkelvenner i andre klubber som har litt den samme utfordringen.

Venter på tilbakemelding på dette før jeg setter tråden som løst.

Mvh Morten

Lenke til kommentar

Hei.

Formler og celler baserer seg i stor grad på områder og navngivning av disse. Her er et par eksempler:

I Inndata-arket må antall rader med rittnavn stemme overens med områdestørrelsen. Om du har ti ritt må du følgelig endre størrelsen til ti rader og dette gjøres under Formler/Navnebehandling (engelsk: Formulas/Name Manager). Der kan du se at RittListe for øyeblikket refererer til fem ritt, Inndata!$A$2:$A$6, endre $A$6 til $A$11 for ti ritt f.eks.

post-24025-0-12055600-1493906227_thumb.png

Det er stort sett samme fremgangsmåte for alle endringer foruten rangeringsarket. Denne tabellen vil utvide seg automatisk om du legger til data i en ny rad.

Distribuer gjerne så lenge det gjøres gratis :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...