Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulelyd ved brå sving og rygging i lav hastighet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et spørsmål ang. bil jeg håper noen av dere kan hjelpe meg litt med. Jeg har ikke så mye peiling selv skjønner dere. Jeg skifta nettopp til sommerdekk og etter det har jeg lagt merke til en dyp ulelyd. Lyden høres kun i meget lav hastighet, ca. 10 km/t og lavere. Oftest ved rygging, men kan også forekomme ved brå sving. Ved rygging gir lyden seg etter ett sekund eller to. Ved brå sving varer den til svingen blir mindre brå eller til hastigheten økes. Det rare er at lyden ikke oppstår hver gang jeg rygger eller svinger brått i lav hastighet. Det kan gå dager mellom hver gang. Jeg rygger i hvertfall hver dag, flere ganger. Hva kan dette være for noe? Jeg hørte ikke noe til dette med vinterdekka på. Jeg hadde piggdekk, hvis det kan ha noe å si.

Det gjelder en Mazda 6 stasjonsvogn diesel fra 2007. Takker på forhånd for all hjelp ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ut fra at du ikke tenker på en høy og skarp hyling (i form av at en reim mister taket), hvor du da må stramme/skaffe ny reim til servoen. 

Ellers høres det på en prikk at servoen har lite væske. Dvs. bør du kanskje sjekke servo-olja. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...