Jovjo Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 Hei Jeg har et spørsmål ang. bil jeg håper noen av dere kan hjelpe meg litt med. Jeg har ikke så mye peiling selv skjønner dere. Jeg skifta nettopp til sommerdekk og etter det har jeg lagt merke til en dyp ulelyd. Lyden høres kun i meget lav hastighet, ca. 10 km/t og lavere. Oftest ved rygging, men kan også forekomme ved brå sving. Ved rygging gir lyden seg etter ett sekund eller to. Ved brå sving varer den til svingen blir mindre brå eller til hastigheten økes. Det rare er at lyden ikke oppstår hver gang jeg rygger eller svinger brått i lav hastighet. Det kan gå dager mellom hver gang. Jeg rygger i hvertfall hver dag, flere ganger. Hva kan dette være for noe? Jeg hørte ikke noe til dette med vinterdekka på. Jeg hadde piggdekk, hvis det kan ha noe å si. Det gjelder en Mazda 6 stasjonsvogn diesel fra 2007. Takker på forhånd for all hjelp ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mai 2017 Del Skrevet 3. mai 2017 (endret) Går ut fra at du ikke tenker på en høy og skarp hyling (i form av at en reim mister taket), hvor du da må stramme/skaffe ny reim til servoen. Ellers høres det på en prikk at servoen har lite væske. Dvs. bør du kanskje sjekke servo-olja. Endret 3. mai 2017 av Andrull Lenke til kommentar
Jovjo Skrevet 4. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2017 Takk for svar ? Har sjekket væskestanden nå. Det var kanskje en anelse for lite, men virkelig ikke mye å snakke om. Skal likevel etterfylle bittelitt. Så får jeg se ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 Du kan evt prøve å lufte servosystemet også - ta av korken på beholderen, og så vri rattet helt til venstre, deretter helt til høyre, så skal evt luft i systemet ha blitt presset ut, så kan du fylle riktig nivå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. mai 2017 Del Skrevet 4. mai 2017 En annen ting som kan være greit å sjekke er jo bremsene om det er lenge siden du har gjort noe med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå