Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tråløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått opp tråløst nettverk, med MSI komponenter.

Opplever at det er dårlig speed på LAN overføringer,

dette er fordi signalene regelmessig og da mener jeg veldig regelmessig, varierer kraftig.

Det er tre lys som skal illustrere hvor bra signalet er og de lysene hopper fra:

dårligst=0 (ingen overføring) :dontgetit:

og

optimamlt=vanlig nedlasting :cool:

syns dette er litt rart så jeg lurer på om det er ting jeg kan gjøre annerledes, spesiellt med tanke på plassering av sender o.l

'takker for alle svar'

::sze::

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nja..

flytt til bønes...skaff NGT upload... fra dalen

:p  :yes:

kan dere være så snill og være seriøse?!!

det er faktisk en grunn til at jeg laget denne tråden.

for dere som ikke er smarte nok til å forstå topic så er det kanskje like lurt

og ikke si noe som helst?

pointet med tråden var og få svar på spørsmål relatert til TOPIC.

Dere kan bruke PM hvis dere har en vanvittig trang til å k0dde dere på forumet :mad:

Endret av suzze
Lenke til kommentar
Hadde vært lettere hvis du kunne komme med mer opplysninger om utstyret, og hvordan dette er plassert (rom, etasjer, avstander osv.).

sitter med pcen i andre etasje, i første etasje befinner aksesspunktet seg, aksesspunktet er plassert på toppen av en hylle i første etsjen som sagt...

antennen som det går en snor fra inn til et PCI-kort er plassert oppå kabinettet mitt.

her er komponentene:

Aksesspunkt: finner du her

PCi-kort: finner du her

Lenke til kommentar

Heisann!

Hvis det er ujevn hastighet på signalene fra aksesspunktet uten at du kan gjøre noe med det kan det jo være feil på ruteren? Har du prøvd å restarte denne for å se om det bedrer seg rett etter en oppstart? Det kan jo være noe med konfigurasjonen i senderen som kan justeres? Har du en nullstillknapp, så kan du jo prøve for å se? Det skulle i utgangspunktet ikke være plasseringen det er feil med da det kun skiller en etasje.

Ellers har jeg ikke fler gode råd å komme med. :roll:

Annet enn å levere inn ruteren til en sjekk.

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Antennen du har på PCI-kortet ser ut som en rundstråleantenne. Dvs. den sender i en sirkel rundt "stangen". Oppover og nedover fungerer den dårlig. Hvis du har mulighet til å legge antennen ned, helt eller delvis, slik at når du tenker deg sirkelen rundt antennen går i retning hvor du har aksesspunktet så skulle du kunne få bedre kontakt. Tror heller ikke det er særlig gunstig å ha kabinettet mellom antennen og aksesspunktet. Hvis du ikke har noe utstyr i etasjen med aksesspunktet, kan du også prøve å vinkle antennen på denne tilsvarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...